czwartek, 31 października 2013

Z dzieciakami w kuchni - jesienne muffinki

Witajcie...
dzisiaj pomysł na jesienne muffinki a'la szarlotka. 

Zwykle korzystam z przepisu podstawowego i go dowolnie w zależności od potrzeb czy zachcianek modyfikuję :)



Przepis 
Muffinki z jabłkiem i cynamonem
 
(na około 10-15 babeczek średniej wielkości)

składniki suche:
1,5 szklanki mąki (ja użyłam po pół szklanki: pszennej, krupczatki i kukurydzianej ...ale użyjcie jakiej chcecie...ten przepis bardzo lubi modyfikacje)
nieco ponad pół szklanki cukru
cukier waniliowy
1-1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
składniki mokre:
pół szklanki mleka 
pół szklanki oleju
jedno jajo

mieszamy osobno suche i mokre składniki, następnie łączymy mieszając zwykłą trzepaczką

Jesiennym dodatkiem są w tym przepisie starte na grubych oczkach JABŁKA i do smaku CYNAMON...
Pieczemy w zależności od naszego piekarnika i wielkości babeczek ok 20-30 minut w temperaturze 170-180 stopni C.

My robiłyśmy z 1,5 porcji ;)
Oczywiście zachęcam do skorzystania z pomocy naszych dzieciaków :)
Moja Zosia (niespełna 2 lata) z wielką ochotą pomagała i to z jakim zaangażowaniem :)


Smacznego!!


9 komentarzy:

  1. wyglądają pysznie :))))ale mając taka pomocnice to na pewno są :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie się zapowiadają, zwłaszcza z tym cynamonem :) U mnie ostatnio też muffinkowo - chyba jesień zachęca do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepisik jest juz u mnie w zeszycie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, idealne na weekend. Mój syn jest pierwszy w kuchni i tylko wypatruje, kiedy coś upieczemy :) to odskocznia od organizowanych bez przerwy przez niego koralikowych przyjęć (robi różne dania z moich koralików do robienia biżuterii)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z taką pomocnicą to na pewno wyszły przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffinki to świetny pomysł, na rozpoczęcie przygody z pieczeniem. Moja córka uwielbia mi pomagać kiedy je przyrządzam, lubimy tak spędzać czas i w dodatku udało mi się rozbudzić w niej miłość do pieczenia. Ostatnio samodzielnie zrobiła https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ wyszły przepyszne, byłam z niej niesamowicie dumna!

    OdpowiedzUsuń