poniedziałek, 7 stycznia 2019

Obrazek na desce - TUTORIAL

Przychodzę dzisiaj do Was z pierwszym w tym roku Tutorialem. Chciałabym Wam pokazać jak w dość prosty sposób można wykonać bardzo efektowną dekorację albo prezent dla kogoś bliskiego - Dzień Babci i Dzień Dziadka już tuż tuż ... :)

String art - tak nazywa się sposób wykonywania takich obrazków jakie robiliśmy z dziećmi przed Świętami Bożego Narodzenia (Julka - 16 lat -  właściwie bez mojej pomocy, Marcin - 10 lat - pomocy potrzebował, ale ta praca sprawiła mu frajdę). 

Pingwinek Julki


Gwiazda Marcina

A ja jakiś czas temu zrobiłam mojemu kochanemu szwagrowi leśniczemu taki obrazek:


Do wykonania tej pracy potrzebny jest kawałek deski i farba, małe gwoździki, wydrukowany obrazek, który chcemy zrobić i kolorowe nici - polecam kordonki.

Z braku odpowiedniej deski kupiłam w Castoramie sosnową półkę, którą na miejscu przecięto mi na trzy części oraz lakierobejcę (kolor palisander - dziecięce obrazki):



Lakierobejcę wtarłam szmatką w deskę z każdej strony (można wetrzeć kilka warstw, do momentu uzyskania odpowiedniego koloru). 

Gdy deska wyschnie przykładamy obrazek i zaczynamy wibijać gwoździki w kontury obrazka:


Gdy wszystkie gwoździki są wbite wydzieramy delikatnie kartkę. 




I zaczynamy oplatać nitkami wybrane fragmenty:







W ten sposób można tworzyć naprawdę cuda, od prostych obrazków do wykonania z dziećmi po prawdziwe dzieła sztuki. Pod hasłem "string art" znajdziecie w internecie mnóstwo inspiracji :))
A jeśli skorzystacie z kursu lub już tworzyłyście w tej technice dajcie znać o tym w komentarzu!

Miłego tworzenia!

Pozdrawiam serdecznie



P.S. Trwa jeszcze nasze wyzwanie "Zrobione z Mamą" GWIAZDA - zapraszam do udziału w tym i w innych wyzwaniach o których informacje znajdziecie na bocznym pasku.

11 komentarzy:

  1. Jestem tu pierwszy raz, ale nie ostatni. Co do posta to-> Muszę spróbować! Właśnie miałam ochotę na coś nowego :D Dziękuję po stokroć! P.S jak szwagier by nie chciał tego przepięknego dzieła -jestem chętna ;)
    Wszystkiego co najlepsze w 2019 roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy na naszym blogu 🙂 wierzę, że Ci się tutaj spodoba. Szwagrowi bardzo się prezent podobał i wisi od jakiegoś czasu w saloniku, ale cieszę się, że i Tobie się spodobał 🙂

      Usuń
  2. Ten pingwinek mnie rozwalił- jest cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł !!! Chyba najtrudniejsze jest równe wbicie gwoździków w deskę, a potem to już idzie gładko ?! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale okazało się że to największa frajda dla dzieciaków :)

      Usuń
  4. Świetnie wyglądają te obrazki. muszę kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, świetne prace 😍 mimo, że kiedyś zrobiłam tą techniką obraz ze sznunka z drzewem, to wersja różnokolorowa dużo bardziej mi się podoba! Brawo dla Julki i Marcina! 👏

    OdpowiedzUsuń
  6. Brawo, brawo, brawo !!! Zdolności manualne, dzieciaki odziedziczyły po Mamusi;-))) Cudowne te sznurkowe prace... Szóstka za wytrwałość😘😘😘 Pomysłowości w Nowym Roku dla Was wszystkich 🍀🍀🍀

    OdpowiedzUsuń