środa, 9 września 2020

Podróże małe i duże - Zaproszenie do Gniezna.

 Jesień już puka do naszych drzwi, jednak wciąż jeszcze jest ciepło, a czasem nawet słonecznie :) To dobry czas na bliższe wycieczki, a czasem odkrywanie atrakcji, które znajdują się "tuż za rogiem".

Dziś przychodzę do Was z zaproszeniem na spacer po Gnieźnie:

Myślę, że każdemu pierwsza stolica Polski kojarzy się z katedrą i znajdującymi się w jej wnętrzu drzwiami, pochodzącymi z XII wieku, które przedstawiają żywot św. Wojciecha.

Poniżej ciekawa animacja przedstawiająca wspomniane drzwi i historię św. Wojciecha:





Do zwiedzania miasta i charakterystycznych dla niego miejsc zachęcają gnieźnieńskie króliki:

Jest królik kupiec, żużlowiec, kolejarz, skryba i ... wiele innych. Została stworzona specjalna aplikacją, z którą można zwiedzać miasto. W szczególności spodoba się dzieciom, którym zwiedzanie nie będzie kojarzyło się z nudnym spacerem ale z zabawą w poszukiwanie kolejnych postaci. W ten sposób odwiedzić można nie tylko króliki ale również pięciu królów i dwie legendarne postacie. 

Więcej o aplikacji "Królika goń" możecie przeczytać tutaj (klik).

Takie atrakcje są szczególnie polecane teraz, gdy mamy ograniczony dostęp do wystaw muzealnych, ale też gdy w trosce o zdrowie najbliższych wybieramy aktywności na świeżym powietrzu.


Gniezno to nie tylko katedra i spacer po mieście, to również Muzeum Początków Państwa Polskiego z wystawami, warsztatami i ciekawymi spotkaniami.

Na stronie Muzeum możecie sprawdzić jakie wydarzenia są organizowane i jakie wystawy można zobaczyć: http://www.muzeumgniezno.pl/ 

Gniezno i jego okolice były ważnym ośrodkiem w czasie Powstania Wielkopolskiego. Z okazji 100 rocznicy wybuchu powstania został utworzony i udostępniony zwiedzającym Dom Powstańca Wielkopolskiego, który znajduje się w Starym Ratuszu (klik). 

A z Gniezna macie już całkiem blisko na Ostrów Lednicki, jedno z prawdopodobnym miejsc chrztu Mieszka oraz jadąc w przeciwnym kierunku do Biskupina.

Jeśli będziecie się wybierać w tę stronę dajcie koniecznie znać, jeśli tylko czas i okoliczności pozwolę chętnie się z Wami spotkam :)

Ania



6 komentarzy:

  1. Super wycieczka, mam nadzieje, ze bedzie mi dane kiedys odwiedzic to piekne miasto. Pozrdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Gnieźnie dawno temu, ale kiedyś chciałabym ery z synkiem. A Twój wpis bardzo mnie zachęcił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w Gnieźnie dawnooo temu kiedy chodziłam do szkoły. Moi chłopcy też zwiedzili dzięki wycieczkom szkolnym Gniezbo i Biskupin. Za moivh czasów chyba nie było tych kicajów bo nie kojarza mi sie. Zreszta wyvieczka szkolna to nie to samo co zwiedzanie wg własnego planu. Może czas żeby powrócić tam i w dorosłości coś zobaczyć. Pozdrawiam☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też byłam m.in. w Gnieźnie i w Biskupinie w czasach szkoły podstawowej. Miło wspominam tamte miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybaczcie, że odpowiem tak zbiorowo ... pamiętam swoją wycieczkę szkolną do Gniezna ;) to było ponad 25 lat temu ... dziś to zupełnie inne miasto ❤️ Ma swój urok!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak byłam w Gnieźnie ostatnio to królików tam na bank nie było. To był chyba 2014 rok... ale pomysł swietny! Jak wrocławskie skrzaty :)

    OdpowiedzUsuń