poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Krok po kroku - Jak zrobić las w słoiku?

Stworzenie własnego lasu w słoiku chodziło za mną od pewnego czasu. Poprzeglądalam różne strony w internecie, naoglądałam się filmików, a nawet znalazłam specjalne warsztaty, na które możne się zapisać i zrobić zgodnie z instrukcją własny ekosystem. Ja stwierdziłam, że szkoda na takie coś kasy, bo uczestnicząc w takich warsztatach robicie pod czyjeś dyktando, natomiast jestem osobą, która lubi sama dobrać sobie rośliny i dodatki do nich.


Do zrobienia komozycji potrzebujemy:

  • szklana kula ( u mnie akwarium po złotej rybce) lub słoik (niekoniecznie z zamknięciem)
  • roślinki według upodobań (ja wybrałam sukulenty- 3 kupiłam w popularnym dyskoncie po 4 zł sztuka, pozostale to wyciągnięte z domowych doniczek roślinki, które same się rozrosły)
  • podloże (można kupić gotowe zestawy po ok. 15 zł na allegro zawierające keramzyt, mieszankę ziemi i węgiel aktywny). Ja wykorzystałam kamyczki ozdobne w dwóch kolorach czerwone i żółte, ziemię uniwersalną i piasek.
Na samym początku na dół układamy wartwę kamyków ( u mnie drobne żółte kamyczki). Następnie warstwę piasku ok.2-5 cm. Kolejno nasypałam czerwone większe kamyczki, znów piasek, żółte kamyki, ziemię uniwersalną. kolejno sadzimy roślinki. Na wierzch wysypujemy jeszcze pozostale kamyczki i delikatnie podlewamy pojemniczkiem z atomizerem. 

Oto zdjęcia z postępów prac.





                                                                          

No i gotowy ekosystem. 










Nie sądzicie, że taki las to doskonały pomysł na prezent? Zastanówcie się nad samodzielnym zrobieniem go, ponieważ ich ceny sięgają nawet 300 zł.

A może ktoś z Was już robił las w słoiku i ma ochotę się pochwalić? Podzielcie się z nami w komentarzu. 

Pozdrawiam serdecznie, 
Monika. 

4 komentarze:

  1. Ja swego czasu byłam na warsztatach z tworzenia lasu w słoiku,na dno słoja powinien być wyłożony keramzyt (za grosze castoramie), potem wegiel aktywny, ziemia i na koniec ziemia wymieszana z piaskiem i koniecznie trzeba uważać na roślinki, które się sadzi do środka, bo leśne nie mogą być z sukulantami, bo las długo nie przetrwa za długo :) mój już stoi ponad rok i ma się świetnie a tu link do relacji z warsztatów: https://pasjevioli.pl/las-w-sloiku/ to wiosenny i tu jesienny: https://pasjevioli.pl/jesienny-las-w-sloiku/ Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka lat temu też miałam podobny ekosystem w domu. Jedynie wierzch miałam ze zwykłych kamyczków które zbierałam na poboczach jezdni aby jak najmniejsze były. Wiosną lubię też w taki sposób sadzić cebulki hiacyntów aby swym zapachem dom otuliły nie tylko ogród:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze, ale fajnie to wyszło, poczekam aż młody podrośnie, bo szkoda by było jakby ściągnął i by potłukł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładna kompozycja.
    Jakby ktoś szukał lasu, zapraszamy do naszego sklepu. https://wood-shop.pl

    OdpowiedzUsuń