sobota, 13 lipca 2019

Chwila dla Mamy - Podcasty

Czy słuchacie podcastów? 

Podcasts, Podcast, Headphone, Music


Przyznam się szczerze, że dla mnie to zupełnie nowy świat, który odkryłam niedawno, w głównej mierze dzięki młodszej siostrze. No cóż, zauważam, że świat coraz szybciej zmierza w kierunku wirtualnych kontaktów, innego sposobu przekazywania wiedzy niż ten, który znam i nie zawsze są to zmiany na gorsze :)

Podcasty to chyba najprościej mówiąc audycje nagrywane dość regularnie na bardzo różne tematy. Do słuchania podcastów są dedykowane im aplikacje na telefon ale można też słuchać ich on-line. Dla mnie są one kopalnią wiedzy, dają możliwość szlifowania angielskiego, albo po prostu poznania innego punktu widzenia.

Podcastów słucham głównie w samochodzie. Moja praca często "zmusza mnie" do wyjazdów dalszych i bliższych, ale nawet stanie w korku staje się bardziej do zniesienia gdy słucha się ciekawej rozmowy :)

Słucham ich również w czasie porządków, albo po prostu, gdy mam chwilę na odpoczynek. Tematyka jest tak różnorodna, że każdy znajdzie coś dla siebie :) 

Do moich ulubionych należą: 
6 Minutes English - bardzo krótkie audycje do nauki i szlifowania języka angielskiego wydawane przez BBC. Na stronie internetowej znajdziecie chyba wszystkie dotąd wydane odcinki, możecie wybrać to co Was interesuje najbardziej: gramatykę, wymowę, słownictwo. Naprawdę świetnie zrobione audycje :)

Mała Wielka Firma - podcast prowadzony przez Marka Jankowskiego, do którego zazwyczaj zaprasza gości, z którymi w bardzo przystępny sposób zdradza patenty np. na zorganizowanie sobie pracy w domu, w jaki sposób zadbać o klienta lub jak w ostatnim odcinku jak znaleźć pomysł na biznes. Podcast ma już ponad 10 lat i jest skarbnicą wiedzy dla tych co prowadzą własną działalność ale też dla tych, którzy dopiero szukają pomysłu. Na pewno znajdziecie w nim cenne informacje choćby o tym jak poruszać się w świecie social mediów i jak promować w nich własną działalność.

Oplotki - podcast prowadzony przez Agnieszkę, która dzieli się swoimi doświadczeniami w promowaniu działalności rękodzielniczej, ale nie tylko :) Szczególnie polecam dziergającym :))

Zabójcze opowieści - kryminalny podcast Michała Larka, pisarza kryminałów, który opowiada o prawdziwych zbrodniach ... Lubię kryminały, więc te prawdziwe historie przyprawiają mnie o dreszcze. 

Podcast Powszechny - podcast Tygodnika Powszechnego, o rzeczach ważnych w naszym życiu. Oczywiście jak to w życiu bywa, można się zgadzać mniej lub bardziej, ale jako człowiek już trochę innych czasów lubię posłuchać audycji bez obrażania innych, prowadzonej na dobrym poziomie :) To dowód na to, że się da.

I wrócę na koniec do zadanego na początku pytania, słuchanie podcastów? Macie swoje ulubione?
Podzielcie się z nami koniecznie :)



10 komentarzy:

  1. Ja słucham Pani Swojego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie słuchałam bo w sumie cały czas raczkuję ale zapisuję! 🙂

      Usuń
  2. Oj ja nie....w ogóle poerwszy raz spotykam sie z taka nazwa.... Moze czas to zmienić ?!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za polecenie Małej Wielkiej Firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja słucham dwujęzycznych podcastów ze strony podcast.duolingo.com. To są podcasty dla uczących się hiszpańskiego lub francuskiego. Na przemian są fragmenty w języku hiszpańskim i angielskim (nie są to dosłowne tłumaczenia tylko uzupełnienie albo wyjaśnienie trudniejszych słów). Są oparte na prawdziwych historiach i dzięki temu można dowiedzieć się sporo o kulturze Hiszpanii i innych państw hiszpańskojęzycznych.
    Słucham też czasem Polimatów 2. Radka Kotarskiego chyba wszyscy kojarzą (oprócz mojej siostry).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Polimaty są super! Chociaż ja bardziej na youtubie ich słuchałam jak nie wiedziałam że są podcasty :)

      Usuń
  5. Ooooo, super wpis - właśnie się oswajam z podcastami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz już swoje ulubione? Dla mnie też to wciąż nowość 🙂

      Usuń