niedziela, 23 stycznia 2022

Krok po kroku, czyli jak odnowić włosy lalek?

 Nowe lalki są takie ładne i mają lśniące, ładnie ułożone włosy. Jednak po jakimś czasie pojawiają się na ich głowach kołtuny i nawet zaplatanie ich niewiele daje.

Lalki mojej Lili też przestały wyglądać ładnie i postanowiłyśmy coś z tym zrobić.

Pomocny w rozczesywaniu kołtunów jest płyn o właściwościach zmiękczających stosowany do płukania .

Przygotowujemy roztwór 2:1 z wodą i zamaczamy włosy lalek na kilka godzin  (może być cała noc).

Potem delikatnie, zaczynając od końcówek rozczesujemy, przytrzymując włosy u nasady aby ich nie powyrywać. Musimy rozczesać cale włosy.
Następnie myjemy włosy szamponem, płuczemy. Nakładamy odżywkę lub maskę na włosy, wmasowujemy, płuczemy.
I teraz najważniejsze: przygotowujemy dwie miseczki. Do jednej wlewamy gorącą wodę (ok.90 stopni) a do drugiej bardzo zimną. Włosy lalki wkładamy na kilka sekund do gorącej wody (ok.5 sekund) wyciągamy i powtarzamy jeszcze 2 razy. Następnie 1 raz do zimnej.
Osuszamy ręcznikiem. Rozczesujemy. Na siedzącej lalce układamy włosy i pozostawiamy do wyschnięcia. Nie używamy suszarek !




Niektórym lalkom pomimo tych wszystkich zabiegów końce włosów się puszą lub skręcają bo oryginalnie miały poskręcane. Przed suszeniem pozawijałam końce włosów na papierowe papiloty. I po wysuszeniu prezentują się tak:

Włosy Vaiany to było wyzwanie, ponieważ kiedyś były to spiralki loków. W całej renowacji pominęłam gorącą wodę, która ma pomóc w prostowaniu włosów, bo u niej mogłoby to doprowadzić do efektu "siana" na głowie. Przed suszeniem wmasowałam jej w włosy odrobine olejku a następnie całą lalkę zawinęłam ciasno w siatkę po pomarańczach aby włosy jak najbardziej przylegały do lalki jak będą wysychać. Wyszło tak:

Są też lalki, których włosy wyglądają jakby były tłuste. W takim przypadku najpierw należy umyć włosy proszkiem do prania. Ja myłam przy pomocy starej szczoteczki do zębów. A potem postępowałam jak wyżej.

Polecam Wam ten sposób. U nas zadziałam na wszystkich lalkach, choć z tą gorąca woda to trzeba uważać, bo jednak taki prawie wrzątek może uszkodzić niektóre materiały.

Lalki nie dość że zyskały na wyglądzie to znów wróciły to łask a zabawa w sesje fotograficzną uczesanych modelek była dla mojej Lili najlepsza. 



Pozdrawiamy serdecznie
JB i Lili

10 komentarzy:

  1. Rewelacja! Jestem zachwycona tym postem, jutro działamy z naszymi lalami ☺️Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę brakuje mi takich zabiegów. Pozostaje mi mycie piłki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne porady! muszę wypróbować
    Aczkolwiek nie wiem jak to jest, że moje 30 letnie Barbie mają włosy jak nowe i pewnie jeszcze potencjalne wnuczki będą się bawić, a te współczesne są koszmarne - "tłuste", sfilcowane, ogólnie lalki wyglądają jak strach na wróble.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam 40 lat. 30 lat temu lalkom barbie również włosy się mechaciły. Pamiętam to doskonale, bo obcinałyśmy z koleżankami pomechacone końcówki.

      Usuń
  4. Jako dziecko mało bawiłam się lalkami, ale i tak szkoda, że nie znałam tego patentu. Chociaż teraz mogę zorganizować salon fryzjerski zabawkom mojej siostrzenicy. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super porada. U nas pełno rozczochranych lal. Będziemy działać. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skorzystam z porad!!! No i mam pomysł na zabawę z córką w spa z jej lalkami, dzięki :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, nigdy nie pomyślałbym, żeby użyć tych samych trików do odnawiania lalek i moich włosów! Dzięki za ciekawy i oryginalny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. Odżywka do włosów to kluczowy kosmetyk w pielęgnacji każdego rodzaju włosów. Profesjonalna odżywka powinna być wyposażona w składniki aktywne, które odżywią włosy od nasady aż po same końce. Dzięki regularnemu stosowaniu odżywki włosy będą miękkie, gładkie i pełne blasku.

    OdpowiedzUsuń