wtorek, 8 października 2024

Porady hafciarki i podsumowanie września


Witajcie, postanowiłam urozmaicić moje hafciarskie posty o porady, podpowiedzi związane z haftem krzyżykowym. Nadal będę prezentowała swoje statystyki, a więc zaczynajmy.

Wrzesień był dla mnie rekordowym miesiącem ponieważ wykonałam ponad 26 tyś xxx, dla mnie to wielki wyczyn. Oczywiście gdyby nie dwutygodniowy urlop wyniki nie byłyby tak spektakularne.
Tak przedstawia się rozpiska projektów, które haftowałam.


Poza samym haftem, zaczęłam uczyć się programu do tworzenia wzorów.
W Pattern Maker stworzyłam swoje pierwsze wzory na zegarki oraz kolejne bobinki do wyzwania rocznego. Program ten jest intuicyjny, używam wersji w języku angielskim, wzory tworzę kratka po kratce, nie przerabiam gotowych obrazów  (jak na razie). Po więcej informacji na ten temat zapraszam na mój kanał na yt "Twórcza I kreatywna mama".

Skończyłam też kilka prac.
Gavroche od Coricamo


Oraz Ptaszka z czarna porzeczką, firmy MP Studia, zestaw zakupiony na stronie Coricamo.


Powstał również zegarek z motywem jesiennym, wzór jest mojego autorstwa


Podsumowanie w formie wideo możecie obejrzeć na yt pod linkiem 

A teraz hafciarska porada:
 Co zrobić aby haftować szybciej?
* haftowanie podczas oglądania tv bardzo spowalnia, szczególnie gdy zaczyna się ulubiony serial.
* stojaki, ramy, Krosna i tamborki znacznie ułatwiają haftowanie, pozwalają na odciążenie rąk.
* haftowanie na dwie ręce, przyspiesza prace i odciąża rękę, ponieważ nie musimy trzymać np tamborka.
* odpowiednio dobrana igła do materiału również przyspieszy pracę  (moja ulubiona to rozmiar 28 firmy dmc beż czubka, lubię też igłę z kulka dedykowana do drobniejszych materiałów, takich jak murano).
* haft z aplikacji np Saga, ułatwił mi życie, teraz już nie gubię się we wzorach i ręcznie nie muszę liczyć wyhaftowanych krzyżykowym. Program ten jest płatny i można w nim otworzyć pliki xsd.

Dajcie koniecznie znać, czy podoba się wam taka forma postu. Co miesiąc będą różne porady, a może chcecie abym poruszyła konkretny temat?

Tik_mama

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz