wtorek, 20 czerwca 2017

Sezonowe mamy - CZERWCOWO TRUSKAWKOWO

Czerwiec to niewątpliwie miesiąc TRUSKAWKOWY...
Truskawki na śniadanie, obiad i kolację. Na wypady piknikowe i na wieczory w gronie bliskich i znajomych. Do ciasta, koktajlu, do lampki szampana i na lody...do sałatki owocowej i do wytrawnej, na sosy do deserów i do makaronu z serem...a może część tego słonecznego smaku zamknąć by tak w słoiku? W kompocie truskawkowym albo konfiturze? Znacie to? 
Truskawki...od rana do wieczora...i najlepsze jest, że one się po prostu nie nudzą!! :)

Oto nasze zespołowe propozycje truskawkowe...

karto_flana z synkami była już na pierwszych truskawkowych zbiorach:



karto_flana na swoim kulinarnym blogu prezentuje całe mnóstwo smacznych truskawkowych przepisów, oto niektóre z nich:



Na formę o średnicy 26 cm:
250 g masła
270 g cukru
4 jajka
500 g mąki
1 paczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
190 ml śmietany kremówki
275 ml + 2 łyżki mleka
1 opakowanie budyniu waniliowego na 500 ml mleka bez cukru
czerwona galaretka 

Masło i 250 g cukru ubić mikserem na puszystą masę. Pojedynczo dodawać jajka ciągle ubijając. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać na przemian z 125 ml mleka do masy maślano- jajecznej.
Ciasto podzielić na połowę, jedną połowę wyłożyć do wysmarowanej tłuszczem formy. Drugą połowę wymieszać z kakao i 4 łyżkami śmietany. Wyłożyć do formy i lekko zamieszać obie części ciasta. Piec w temperaturze 180°C w uprzednio nagrzanym piekarniku ok. 45 minut- trzeba sprawdzić patyczkiem, czy ciasto w środku nie jest płynne- patyczek po włożeniu do ciasta powinien być suchy. Ciasto wystudzić, ściąć wierzchnią warstwę, którą można wykorzystać do czegoś innego.
Proszek budyniowy wymieszać z 2 łyżkami mleka i 2 łyżkami cukru. Zagotować 150 ml mleka i 150 ml śmietany i ugotować budyń. Wystudzić. Budyniem posmarować spod torcika.
Nałożyć obręcz foremki i ułożyć na masie budyniowej połówki truskawek, przygotować galaretkę według przepisu na opakowaniu i tężejącą zalać truskawki, schłodzić w lodówce kilka godzin.

Warto też zamknąć smak lata w słoiku np przygotowując dżemy, konfitury i kompoty.
A jeszcze inne cudowne przepisy truskawkowe znajdziecie u karto_flanej TU <KLIK>

tynka
Z zeszytu Mamy poleca-przepis na letnie ciasto z owocami
6-7 jaj, 
3,5 szklanki mąki, 
1,5 szklanki cukru, cukier waniliowy, 
2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
3 łyżki śmietany, 
5 łyżek mleka, kostka margaryny...
Ubiłam pianę z białek, osobno utarłam margarynę z cukrem i żółtkami, dodałam resztę składników tj. śmietanę, mleko, mąkę i cukier waniliowy, ubitą pianę...wyłożyłam na blaszkę, powtykałam truskawki...piec do suchego patyczka...w zależności od piekarnika ok 40-50 minut w temp.180st.C
Z tej ilości składników moja mama zwykle robiła dużą blachę ciasta! Ja zrobiłam w dużej tortownicy a resztę ciasta wylałam do foremek muffinkowych.



Pierogi...w okresie letnim smakują najlepiej z owocami...





LODY- 2 wersje
truskawkowe...Szklanka truskawek zblendowana wraz z jogurtem, zamrożona w pojemniczkach na lody:


truskawkowo-bananowe- warstwa truskawkowa to truskawki i jogurt jak wyżej tylko mniej, bananowa: 2 banany, kilka łyżek jogurtu naturalnego, łyżka miodu...wszystko zblendowałam, następnie dodałam 2 posiekane kostki gorzkiej czekolady:



              Daria zaprasza Was na koktajl z nasionami chia:


30 dkg truskawek, dodałam 50 g nasion chia, zalałam pół szklanki mleka, pół litra maślanki, 1 banan, zmiksowałam, posypałam słonecznikiem i startą gorzką czekoladą, odstawiłam do lodówki by nasiona chia napęczniały


Oraz pyszne truskawkowe ciacho :)

BISZKOPT (z tego przepisu <klik>) na niego rozłożyć 30 dkg truskawek, pół kg truskawek zmiksować i wymieszać z 3 galaretkami rozrobionymi z 3 szklankami wody, mieszać co jakiś czas, gdy zgęstnieje wylać na biszkopt i truskawki, na to 750 ml śmietany kremówki ubić z cukrem i 4 śmietanfixami.
Schłodzić w lodówce.


Oraz LODY: truskawki, banan i serek typu "Danio"


Wiola zaprasza na koktajl: truskawki z maślanką, to wspaniałe pożywne orzeźwienie w upalne dni :)




Im prościej tym lepiej :) truskawki same w sobie są tak dobre, że niewiele im trzeba. Mąż Wioli przygotował deserek-smak dzieciństwa, czyli truskawki z kwaśną śmietaną:




Może Wy nas zainspirujecie jakimiś truskawkowymi recepturami?

                           POZDRAWIAMY WAS ciepło! :)
                                           Zespół KTM


6 komentarzy:

  1. mniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam :) poczęstujcie mnie truskawkami.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie przepadam akurat (uczulenie) ale muszę przyznać ,że inspirujecie bardzo pięknie:)
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że masz alergię. Za to nie omija Cię wiele na szczęście skoro nie przepadasz za nimi ;)

      Usuń
  3. Ja truskawki uwielbiam w każdej postaci. Do tej pory były u mnie jako koktajl, w tarcie z kremem mascarpone, jako kompot, smażone do ryżu na mleku. A jeszcze chcę zrobić syrop :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznieeeee :)
    Biszkopty z truskawkami - były, kompot truskawkowo-rabarbarowy - był, truskawki z jogurtem - były, makaron z koktajlem truskawkowym - był. Czas na pierogi - też uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń