piątek, 24 maja 2019

Lektury nastolatków - "Słodycze" Lavie Tidhar

Cukierki, lizaki, czekolady, gumy balonowe, żelki itd. to coś, co dzieciaki uwielbiają. Co jednak, gdyby zakazano im pod karą więzienia jedzenia słodyczy? Co, gdyby wogóle nie można było nigdzie kupić ani też sprzedać niczego co słodkie???!!!
Armageddon!!!

Do takiego świata przenosi nas książka "Słodycze". 

Dzięki uprzejmości wydawnictwa Zysk,  przeczytał ją mój niemal nastoletni syn (jeszcze ciutek i stuknie mu 11 lat). Recenzja napisana przeze mnie jest jednak jego recenzją. Ja kilka stron przeczytałam, żeby zobaczyć jakim stylem jest pisana. Nastoletni czytelnicy (Ci w wieku tak 10-14 lat) na pewno nie będą zawiedzeni lekturą. Książka trzyma w napięciu i napisana lekkim piórem.

Historia opowiada o Nelle - dziewczynce, która jest dziecięcym detektywem. Ma 12 lat i rozwiązuje różne zagadki, a jej biuro mieści się w...stodole. Przychodzi do niej kolega z prośbą o poszukanie starego popsutego misia, za którego pewnie nikt nie dałby 5 groszy. Pisząc o misiu od razu wydaje nam się, że to książeczka dla małych dzieci. Ale nie. 
W miasteczku gdzie panuje od 3 lat prohibicja na wszelkiego rodzaju słodycze, znajduje się stara fabryka czekolady i innych słodkości. 

Nelle węszy wszedzie gdzie się da. W międzyczasie musi się zmierzyć m.in. z podpaleniem, włamaniami, a nawet strzelaniną. Niektórzy z jej kolegów i koleżanek to znani w mieście przemytnicy słodyczy, którzy na rowerach rozwożą je po całym miasteczku i sprzedają. 

Miś okazuje się częścią zagmatwanej historii i kluczem do zagadki.
 Ma on swojego właściciela, dla którego jest on bezcenny. Kto jest tym właścicielem? Co ma z tym wspólnego fabryka czekolady i jej właściciel, który zniknął? Co knuje burmistrz? I dlaczego mała Nelle musiała pływać w kanale ściekowym?
Zaciekawieni? 
Jeśli tak, zapraszamy do lektury "Słodyczy"



Pozdrawiamy,
Katrin i Filip



3 komentarze:

  1. Nie znałam tej książki, ale zaciekawiliście mnie :)). Już zamówiłam moim chłopcom, zresztą sama jestem jej ciekawa :)). Dzięki!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie brzmi :) dzieki !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń