sobota, 3 sierpnia 2024

Mama czyta: "Kobieta zawsze młoda" Irena Wielocha


Ile znasz prawie 70-letnich influencerek, które są uwielbiane i przez młodych i starych? Ja tylko jedną. I jest nią właśnie Irena Wielocha, w sieci znana jako Kobieta Zawsze Młoda. Jej historia, szczerość i naturalność uwiodły tysiące Polek i Polaków i od kilku lat inspirują ich do zmian w życiu, motywują do prawdziwego życia, zdrowego i w zgodzie ze sobą. Jak to się stało, że kobieta w dojrzałym wieku zawstydza młodzież na siłowni swą siłą fizyczną oraz jest modelką i twarzą znanych i lubianych w Polsce marek? Tego i o wiele więcej dowiesz się z jej biografii.

Irena Wielocha to kobieta, która całe życie OGARNIAŁA. Rodzinę, dom, pracę w męskim świecie (jest z zawodu technologiem drewna, jak ja!), meble w czasie kiedy nie dało się ich normalnie kupić, remont domu kilkaset kilometrów od mieszkania w którym mieszkała z rodziną i masę innych rzeczy. Całe życie poświęcała dla potrzeb innych. Aż w jej życiu wydarzył się wyjazd w góry, który uświadomił jej, że robi wszystko i dla wszystkich, tylko nie dla siebie. Wyjazd na którym w wieku 57 lat przeraziła się swoim brakiem sprawności fizycznej i zobaczyła nadciągającą starość. Starość na którą nie była gotowa. Postanowiła zawalczyć o siebie i swoją przyszłość. Chciała być sprawna i zdrowa, spełniać marzenia, żyć dla siebie. Poszła na siłownię, by móc znowu bez zmęczenia chodzić po swoich ukochanych górach. Za siłownią i treningami przyszła zmiana mentalności i chęć na więcej. Irena Wielocha parła dalej. 


Na swój pierwszy smartfon, aby móc założyć profil na Instagramie, zatrudniła się jako kierująca taksówką Uber. Nie spodobała jej się ta praca, ale wytrwała w niej tyle, aż nazbierała na telefon. Początkowo wszystkie zmiany przeprowadzała bez większego wsparcia rodziny, z dużą obawą o ich reakcję. Gdy otrzymała propozycję wystąpienia w telewizji, zagroziła mężowi rozwodem, jeśli jej nie wesprze. Rodziła się w niej nowa kobieta - Kobieta Zawsze Młoda. Dziś jest twarzą kilku popularnych marek, modelką, znaną influencerką. Co przekazuje ludziom w Internecie?


Poniżej znajdziecie kilka inspirujących cytatów Kobiety Zawsze Młodej, które będą największą zachętą do przeczytania jej autobiografii:

Mam jedno życie, jedną szansę. Nie chcę marzyć. Chcę żeby marzenia się spełniały. Nie przepuszczę żadnej okazji, by tak się stało. 

Móc charakteru to nie jest coś, z czym się rodzimy. Każda porażka, przykrość, słabość mogą nas hartować - byśmy mieli więcej siły przy następnym uderzeniu. Niepowodzenia nie są prawem, ale nauką życia. Bez nich nie rozumiemy ani siebie, ani innych.

Zawsze będę młoda, bo tak chcę. 

Czułam niesprawiedliwości życia. Tyle obowiązków, tyle zdarzeń i wszystko na mojej głowie. Uświadomiłam sobie, że równouprawnienia kobiet nigdy nie będzie, jeśli same o to nie zawalczymy. To wtedy zaczęłam być buntowniczką. 

Macierzyństwo to opieka i dbanie o dziecko, o jego rozwój fizyczny i psychiczny, to zrozumienie jego potrzeb. [...] Moim zdaniem ważniejsze od tego jest zbudowanie w nim poczucia, że da sobie radę w każdych okolicznościach, że jest i będzie kochane [...], że trzeba szanować każdy dzień.

Unikamy jednak wyzwań. Nie lubimy się mierzyć z przeciwnościami. Niepotrzebnie. Czasami trzeba się zdecydować na próbę sił. Żyje się potem spokojniej, z pewnością, że w trudnych chwilach damy sobie radę. 


Wraz z decyzją o życiowej zmianie przyszedł spokój. Już się nie miotałam. Uspokajała mnie świadomość, że nic nie muszę, a to, co robię, robię świadomie i dobrowolnie.

Pragnęłam ich akceptacji, ale jednocześnie rodziła się Kobieta Zawsze Młoda. Ta kobieta kochała bliskich na równi ze sobą. Ona wreszcie zdawała sobie sprawę, że dbanie o siebie to nie jakiś egoizm, ale konieczność każdej samoświadomej osoby. Dotarło do niej, że musi zawalczyć o swoje szczęście i swój dobrostan.

Wreszcie zrozumiałam, że chce od życia wszystkiego, a nie tylko tego, co ono mi podsuwa.

Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do przeczytania całej autobiografii Ireny Wielochy - Kobiety Zawsze Młodej. Być może znajdziesz w niej inspiracje, by zmienić coś w swoim życiu? W końcu nigdy nie jest za późno na zmiany. Irena Wielocha jest tego realnym przykładem.

Natalia Kiler Inspiruje

1 komentarz: