piątek, 23 sierpnia 2024

TUTORIAL - Torba wykonana na szydełku z kwadratów





Witam wszystkich miłośników szydełkowania :)

Przedstawiam Wam tutorial na wykonanie torby z tzw. "kwiatów afrykańskich" w "kwadracie babuni". Znajdziecie dużo wzorów na wykonanie kwadratów. Prezentowany wzór znalazłam na YouTube film -KLIK jednak dodam do tego moje uwagi po wykonaniu torby (tutaj tutorual na wzór w jezyku polskim - KLIK). Może to Wam znacznie ułatwić pracę nad tym wzorem, aby uniknąć cofania, czyli prucia włóczki. Wzór nie jest taki trudny, więc mam nadzieję, że Was zachęcę do szydełkowania.


Rozpiszę teraz w punktach etapy tworzenia kwadratu.

8) Użyłam do wykonania torby szydełka 4 mm - włóczka Paris - 100% bawełna na szydełko 5 mm.
Teraz myślę, że mogłam użyć do wykonania kwadratu szydełko 4,5 mm, gdyż wyszło dość ciasno i kwadraty nie był płaski. Możecie zrobić 1 kwadrat i sprawdzić, czy wolicie szydełko 4,5 mm, czy jednak 4 mm.

1) Magiczne kółko, ja nauczyła się je robić z filmu, jest to najprostsza jak dla mnie wersja - KLIK

2) Zrobienie środka i zakończenie - 3 oczka łańcuszka + 15 słupków - na koniec zacisnąć kółko.

3) Kolejnego koloru- jest już 16 słupków - wykonanie w co drugim po 3 słupki- razem 8 pęczków.

4) Kolejny koloru - w lukach wykonujemy sekwencje 2 słupki, 1 oczko, 2 słupki razem 8 pęczków.


5) Zmiana koloru. Teraz tam gdzie wcześniej było 1 oczko łańcuszka robimy 7 słupków, powstają płatki, bez przerw między pęczkami.



6) !!!Najtrudniejszy rząd. Kolejna zmiana koloru. Tu wokół płatka obszywamy je w lukach 8 półsłupkami. Będzie to do wykonania 8 razy. Następnie na koniec płatka robimy półsłupek, ale przez lukę w poprzednim rzędzie. Fachowa nazwa półsłupek zrobiony przestrzennie pomiędzy luką z poprzedniego rzędu. Myślę, że na zdjęciu widać już o co chodzi.  


7) W lukach między półsłupkami zaczynamy przedostatni rząd. Zaczynamy od początku płatka, gdzie był półsłupek pomiędzy luką z poprzedniego rzędu- 5 półsłupków, 2 słupki, 2 słupki podwójnie nawijane, 3 oczka łańcuszka, 2 słupki podwójnie nawijane (mamy zrobiony róg kwadratu). Tak powtarzamy 4 razy.


Jeden bok kwadratu ma- 3 oczka łańcuszka, 2 słupki podwójnie nawijane, 2 słupki, 10  półsłupków, 2 słupki, 2 słupki podwójnie nawijane, 3 oczka łańcuszka. 

Ostatni rząd to obszycie boków półsłupkami, lecz tak gdzie na rogu były w poprzednim rzędzie 3 oczka łańcuszka robimy - 3 półsłupki, 3 oczko i 3 półsłupki. Kwadrat mamy gotowy. Pozostaje na koniec chowanie nitek. 


Po wykonaniu wszystkich kwadratów staram się je spłaszczyć. Formuje, naciągam kwadraty i przyciskam ułożone jeden na drugim książkami. Pozostaje teraz zszycie kwadratów, aby powstała torba. Dodajemy do torby też rączki. Można zrobić torbę, lecz możliwości wykorzystanie tego wzoru jest o wiele więcej. Na przykład można stworzyć ozdobną na poduszkę. Nawet robiąc tylko 4 kwadraty zrobić możemy małą kosmetyczkę. Sposób na zszycie torby zobaczycie dokładnie na filmie. Jest to bardzo dobrze pokazane. Tak wygląda schemat zszywania.





Jako inspiracja pokazuje kilka fajnych schematów na kwadraty znalezione na PRINTERST - https://pl.pinterest.com/





Mam nadzieję, że mój tutorial Was zainspiruje do szydełkowania.
Przesyłam pozdrowienia - Joasia.

1 komentarz: