środa, 8 lutego 2017

Tutorial, czyli krok po kroku- Podkładki w serca

Dobry wieczór.
Dzis zaparszam na tutorial z szydelkowymi podkładkami w technice filet (siatkowej) z motywem serca. W tej technice mogą powstać naprawdę arcydzieła, jednak ja mam dla was dziś prościutki projekt w sam raz na początek w walentynkowym klimacie.


Technika siatkowa opiera się na kratkach: albo złożonych z jednego słupka i 1 o. łańcuszka, albo z jednego słupka i 2. o. łańcuszka. Kto ma doświadczenie w krzyżykowaniu moze się okazać to dla niego wielce pomocne.
Podkładki opierają sie na pierwszej kratce, a wiec nabieramy liczbę oczek podzielna przez dwa plus 5 o. zwrotnych. Jeśli chcemy mieć np. 9 kratek tak, jak w moich podkładkach, nabieramy 16 o. łańcuszka plus 5 o. zwrotnych. 16 o. łańcuszka da nam 8 kratek, a oczka zwrotne dziewiątą.


Robimy słupek w 6 o. licząc od szydełka. Pierwsza kratka gotowa.


Robimy kolejne kratki złozone z 1 o. łańcuszka i słupka robionego w co drugim o. łańcuszka= 9 kratek.


Dwa rzędy.


Teraz zaczynamy serduszko. W srodkowej kratce, czyli piątej robimy pełną kratkę, czyli 3 słupki.


Serduszko rozszerzamy.



I zakańczamy.


Na koniec jeszcze dwa rzedy pustych kratek.


Teraz tylko obrabiamy dookoła półsłupkami. 


Możecie w ten sposób zrobić pozostałe podkładki albo nieco zmodyfikować, tak, jak ja to zrobiłam.

I jeszcze na koniec ośmielę sie pokazać niektóre moje prace w tej technice nieco bardziej zaawansowane. Miłej zabawy i oglądania!









Pozdrawiam

2 komentarze:

  1. Och, jakie cudne fileciki :)
    Marzy mi się taka firanka, no, ale wiadomo, nie dam rady. Choć kiedyś zrobiłam filetem letni sweterek z długim rękawem (czasy przedkrzyżykowe).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super :) ja jedyną pracę wzorem siatkowym zrobiłam 32 lata temu :) i nie byla zbyt udana. zapewne ten kursik pomoże mi nie robić błędów . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń