czwartek, 24 sierpnia 2023

Kreatywne czytanie - SŁONECZNIKI i "Cień Vincenta"

Vincenta van Gogha nie trzeba przedstawiać chyba nikomu, prawda? Nawet ja, już jako dzieciak, bez wszechobecnego i wszechdostępnego internetu znałam jego słynne "Słoneczniki"...choć wtedy sądziłam, że to tylko jeden obraz, nie wiedziałam, że słoneczniki to cykl obrazów.



A wracając do opowiadania- ta cudowna historia o małym Vincencie dotarła do mnie w formie "kserówki"... Może któraś z Was kojarzy opowiadanie i zna autora?


Na podstawie tego opowiadania pod koniec zeszłego roku szkolnego przygotowałam zajęcia w klasach moich dzieci na temat talentów i wiary w siebie, rozwijania swoich umiejętności i zdolności, oraz umiejętności rozwiązywania problemów (wiodąca była tu myśl, by się nie poddawać, niczym słoneczniki, które zawsze odwracają się ku słońcu, czyli ku nadziei)
Razem z dzieciakami w klasach stworzyliśmy piękne SŁONECZNIKI (dzieciaki odrysowywały swoje dłonie, kolorowały je na "słonecznikowe" kolory, następnie doklejaliśmy te dłonie jako płatki słoneczników na brystolu)

Inspiracją były reprodukcje dzieł Vincenta van Gogha oraz wspomniane wcześniej opowiadanie.




Ze swoim chrześniakiem zrobiłam plastelinową wersję słoneczników.
A skoro plastelina poszła w ruch...zrobiliśmy paletę kolorów, mieszaliśmy kolory, nazywaliśmy je po angielsku.






Słoneczniki królują już na polach, w Waszych ogrodach zapewne też?
Zainspirujcie się przyrodą...
A my już niedługo podzielimy się z Wami swoimi tworami, do wykonania których zainspirowały nas te kwiaty.

SŁONECZNEGO DNIA!
tynka






3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahah lubię słoneczniki hahah 💚💚💚 a Wasza praca super !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I świetna nauka przy okazji zabawy z angielskim.... brawo Justyś!!!

      Usuń