poniedziałek, 7 grudnia 2020

Krok po kroku, czyli jak zmalować drewniany krążek?

 Witajcie, dziś zapraszamy do gościnnego wpisu naszej byłej projektantki Karoliny.
Przygotowała dla Was tutek na wykonanie pięknego krążka drewnianego. 

Witam Was Kochane
Jak Wam mijają przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia? Bo teraz nie da się ukryć, że z każdym dniem Adwentu zbliżamy się do Nich dużymi krokami. Może to jeszcze nie czas dekorowania choinek, ale przemycania drobnych dekoracji adwentowych: choćby wieńca, stroika, czy kalendarza, ale i mikołajkowych, czas szukania inspiracji, planowania, ale i przygotowania upominków. Nie sposób, nawet w dobie pandemii, spotkać Tych wszystkich, z którymi byśmy chcieli wymienić uściski, życzenia. Z wieloma skontaktujemy się telefonicznie, przez Internet, listownie... A skoro tak, to czemu by nie dołożyć do listu czegoś drobnego?
Do sedna! Zainspirowana najpiękniejszym kamieniem bożonarodzeniowym, jaki kiedykolwiek dostałam (nawet jedynym! - pięknie i świątecznie pomalowanym) od pewnej bratniej duszyczki, zdecydowałam się "zmalować" dla Niej plasterek drewna. Sama zdecyduje, czy przykleić do niego magnes, czy zrobić zawieszkę na choinkę.


Wykorzystałam do niego: Plasterek drewniany (ten dostałam od Katrin z KTM - dziękuję!!!) odrobina papieru ściernego Pędzle trzy sztuki, w tym dwa z syntetycznym włosiem (średni i najcieńszy, jaki miałam) oraz szczecinowy do chlapań
Karolina Wolna-Stolarczyk wysłał(a) 30 listopada o 12:52
Farby akrylowe: biały, niebieski, czarny i odrobina żółtego
Karolina Wolna-Stolarczyk wysłał(a) 30 listopada o 12:52
Wosk, do zabezpieczenia "zmalowanego" plasterka.

Krok nr 1
(wybaczcie mi, bo nie zrobiłam zdjęcia)
pomalowałam plaster białą farbą - dzięki temu uzyskałam warstwę podkładu, którą - po wyschnięciu - przetarłam papierem ściernym, by usunąć zmierzwione włoski drewna.

Krok nr 2
Ombre - przejście kolorów od białego do czarnego. Możecie je wykonać na różne sposoby, np.: zacząć malowanie od białego i stopniowo rozcierając go z niebieskim (najpierw z odrobiną, zwiększając ilość niebieskiego i dojść do najciemniejszej warstwy mieszanej z niebieskiego i czarnego.




Krok nr 3
Las... najcieńszym pędzelkiem namalowałam delikatne kreseczki, które za chwilę miały stać się pniami drzew. Do nich domalowywałam gałązki (praktycznie przez dotykanie najcieńszego pędzla) moje drzewka miały po części okalać granice plasterka i sprawiać wrażenie, jakby patrzeć z perspektywy leżącego na polanie przed laskiem.

Krok nr 4
Bielenie lasu i chlapania.
Delikatnymi liniami i dotknięciami pędzla, nieco podkreśliłam namalowane drzewa, dodałam też chlapania białym i żółtym kolorem.



Krok nr 5
Domalowałam kilka gwiazdek i napis. Przy napisie posiłkowałam się pieczątką, potem poprawiłam obrys literek. Celowo nie zaznaczyłam, że konieczna będzie tu pieczątka - każdy samodzielnie może wykonać napis, szablon, czy inną pieczątkę.

Krok nr 6
Zabezpieczenie pracy woskiem/ lakierem - tu wybór pozostawiam Wam.
Mój plasterek jest gotowy, zmieści się choćby niedużą kopertę. Zabierze ze sobą moje życzenia radości, wiary i nadziei w ten jakże wyjątkowy czas.


Pozdrawiam Was ciepło i życzę udanych przygotowań bożonarodzeniowych... tych w domu i tych w sercu.

Karolina-Lola

A my dziękujemy Loli za przygotowanie tego kursu.

Pozdrawiamy Was!

Zespół KTM

6 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem tej pracy i inncyh, które podpatrzyłam na IG. Myślę, żw wiele Dziewczyn odwiedzających KTM tutorial zainspiruje. U mnie skończyłoby się raczej na tym pierwszym etapie, pomalowaniu krążka na biało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My, dorośli, często mamy problem z tym, że brak nam odwagi, wiary w siebie...pomaluj krążek na biało a następnie -jeśli nie sama to -oddaj pędzel Tygrysowi...zobaczysz co powstanie :) POZDRAWIAM ciepło!

      Usuń
    2. Dziękuję i trzymam kciuki za wszystkie przyszłe prace z krążkami, kamykami i nie tylko mam nadzieję 😉. Takie samodzielne tworzenie to przede wszystkim frajda! Nie ma co obawiać się efektów, te nasze prace zawsze są wyjątkowe, zawierają cząstkę tego, co nam w duszy gra ♥️ a i są wspaniałym sposobem na twórcze spędzenie czasu z Tygrysiątkami ♥️ Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Piękny. Aż chce się samemu coś podobnego z malować. Jak spróbuję to pokażę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mh niby nie takie trudne 🙃🙈 musze poszukać plasterków drewna i tez spróbować z dziecmi :) dzieki za instrukcje :)

    OdpowiedzUsuń