niedziela, 28 lipca 2024

Mama czyta -"Nacisk śruby i inne opowieści o duchach" Henry James

"Nacisk śruby i inne opowieści o duchach"

autor Henry James, wydawnictwo ZYSK I S-KA

    Autorem wszystkich opowieści jest Henry James, angielski pisarz - tworzył na przełomie XIX i XX wieku. Klika lat podróżował po Europie, a potem przeniósł się do Nowej Anglii. Historię przedstawione w opowieściach dzieją się w różnych krajach. Przenosimy się o kilka wieków wstecz. Obyczaje i zachowania ludzi tamtych czasów były, zupełnie inne. Tym bardziej jest to bardzo ciekawa lektura.

  Autor w każdym opowiadaniu buduje napięcie. Wprowadza atmosferę grozy i niepewności, jak potoczą się losy głównych bohaterów. Czytałam każdą opowieść z przyjemnością. Styl pisania Henry James jest dość opisowy, ale mi to się podobało. Są  przedstawione wewnętrzne rozterki bohatera. Wciąga to dalej nas w całą opowieść. Często są w opowiadaniach ukazane są nieszczęśliwe historie miłosne. Zastanawiamy się, czy losy zakochanych mimo pojawiających się przeciwności zakończy się szczęśliwie. Finał każdego opowiadania był zwykle nieprzewidywalny. Czasem w po prostu wiadomo było, że coś się dalej stało w tej historii, ale pozostaje to na końcu bez odpowiedzi. Tak było na przykład w pierwszym opowiadaniu "Nacisk śruby" i tu miałam taki niedosyt. Mogłam tylko się domyślać jak dalej potoczą się losy bohaterów. Historia przedstawiona w opowiadaniu była bardzo przejmująca, do końca trzymała w napięciu i fajnie była wymyślona. Właśnie te opowiadanie najbardziej mi się podobało.

   Jeśli lubicie poczytać coś wieczorami przed snem, to polecam Wam tę książkę, o ile czytacie opowiadania historyczne z innej epoki. Osobiście z przyjemnością przeczytałam ten zbiór opowiadań. Przeniosłam się na chwilę do innych czasów, a to w czytaniu najbardziej lubię. Wydawnictwu dziękuje za możliwość napisania recenzji tej książki.

W książce przedstawiono opowiadania: 

"Nacisk śruby"

" Ostatni z Valeriów"

"Upiorny czynsz:

"Się Edmund Orme"

"Ołtarz zmarłych"

"Radosny zaułek"


Pozdrawiam - Joasia / Joasia&art.


1 komentarz: