niedziela, 25 czerwca 2017

Wspólne pieczenie - SERNIK na zimno

Witajcie. 
Zapraszamy Was do kolejnego WSPÓLNEGO PIECZENIA. 
Uff ale gorąco. Z tym pieczeniem oczywiście żartowałyśmy. Dziś zachęcamy Was do zrobienia wspólnie z nami SERNIKA na zimno.
Każdy rodzaj tego typu: ciasto/deser ma swoje różne przepisy, sposoby wykonania...
Potraktujcie przepis (dokładnie stąd <KLIK>) jako luźną inspirację...bo w serniku na zimno raczej nic nie powinno pójść źle. Bawcie się połączeniem smaku, kolorów...eksperymentujcie :)

SERNIK NA ZIMNO

pół kg zmielonego twarogu sernikowegopół szklanki cukru

1 cukier waniliowy
1 pomarańcza lub cytryna
1 puszka mleka kokosowego(400ml)
4 łyżeczki żelatyny w proszku
200g czekolady białej
ok 300-400 g owoców sezonowych


Przygotować tortownicę z odpinaną obręczą o średnicy 22 cm, jeśli robimy spód - wyłożyć spód ciasteczkami. Do miski włożyć ser, zmiksować mikserem lub ubić trzepaczką z cukrem i wanilią napowietrzając trochę masę.

Zetrzeć skórkę i wycisnąć sok z pomarańczy lub cytryny, skórkę dodać do sera, sok zachować na potem.
Otworzyć puszkę z mlekiem kokosowym, wyjąć gęste mleko z puszki i włożyć je do masy serowej, zmiksować lub mieszać za pomocą ubijaczki. Pozostałą wodę z puszki wykorzystać do rozpuszczenia żelatyny.
Żelatynę najpierw namoczyć w metalowym kubku przez 10 minut w kilku łyżkach wody kokosowej, później dodać więcej wody kokosowej i sok z pomarańczy lub cytryny i podgrzać żelatynę nie zagotowując (!), cały czas mieszając aż cała się rozpuści (nie będzie widocznych ziarenek żelatyny). 
Do ciepłej żelatyny dodać roztopioną czekoladę i wymieszać na jednolitą masę. Następnie dodać 2 - 3 łyżki masy serowej za każdym razem mieszając. Teraz można już przelać żelatynę do masy serowej i zmiksować. Wyłożyć na spód tortownicy.
W masę powciskać owoce: połówki truskawek lub maliny, jagody, porzeczki, borówki i wstawić do lodówki na minimum 3 godziny.
Deser jest już gotowy, ale można zalać truskawki galaretką w pasującym kolorze (o smaku truskawkowym, malinowym, owoców leśnych lub białą). Ostudzoną ale płynną galaretkę wykładamy po około 1/2 godziny schładzania sernika.

Zobaczcie jakie serniki na zimno zrobiły dziewczyny z naszego zespołu:

Daria:

Biszkopcikowy spód. 80 dkg serka waniliowego, 3 galaretki truskawkowe plus łyżka żelatyny  rozpuszczone w szklance wrzątku, dodane do serka. Na wierzchu 30 dkg zblendowanych truskawek wymieszanych z galaretką truskawkową i łyżeczką żelatyny (galaretka i żelatyna rozpuszczona w pół szklanki wody)...schłodzone w lodówce...



karto_flana:

U Eli spód biszkoptowy i morele.
Zamiast żelatyny w proszku żelatyna w płatkach (ok 11 płatków do sera i 2 płaty do morelowego musu na wierzch) z oryginalnego przepisu Ela pominęła także białą czekoladę.






tynka:

Oczywiście zmodyfikowałam nieco przepis... pół kg sera (z wiaderka-sernikowy twaróg) zamiast mleka kokosowego -dałam szklankę schłodzonej kremówki, którą wcześniej ubiłam, 2,5 gorzkie czekolady rozpuściłam w kąpieli wodnej, 4 łyżeczki żelatyny rozpuściłam w pół szklanki wody...wszystkie składniki wymieszałam dokładnie ze sobą, wylałam na spód tortownicy ( ciasteczkowy spód:pokruszone herbatniki z rozpuszczonym masłem) kiedy masa się schłodziła polałam polewą: 1 jajko sparzone, zmiksowane z 2 łyżkami cukru i 1 łyżką ciemnego kakao...miksujemy i dolewamy gorącą margarynę (pół kostki)






Wiola



biszkopty okrągłe

0,5 kg serka twarogowego na sernik
2 galaretki cytrynowe
1 galaretka niebieska


Niebieską galaretkę rozpuścić w szklance wody i zostawić do stężenia, pokroić ją na kosteczkę.

2 galaretki cytrynowe rozpuścić w szklance wody. Często mieszać, gdy się wystudzi wymieszać dokładnie z serem. Dodać niebieską, pokrojoną w kosteczkę galaretkę, delikatnie wymieszać. Tortownicę wyłożyć biszkopcikami, na to masę serową. Schłodzić.






Dziękujemy za dołączenie się do pieczenia wspólnie z nami biszkoptu  Violi <KLIK> 

Viola-skontaktuj się z nami na naszą klubową skrzynkę, mamy dla Ciebie niespodziankę :)



POZDRAWIAMY 
Zespół KTM

8 komentarzy:

  1. To moje ulubione ciasta...serniki na zimno to poezja smaku: Zwłaszcza w upalne dni :)
    Pyszna inspiracja...pozdrawiam:)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziewczyny narobiłyście mi smaka. Ja też chcę serniczek ale muszę 2 tygodnie (niecałe) jeszcze uważać na słodziutkie .
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne serniczki, na każdy mam ochotę:), mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z serników, to ja jadam tylko te na zimno. Reszta mi "oblepia" język. Tak więc trafiacie w mój gust z tymi przepisami :)
    ps. piszę maila

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne serniki i takie kolorowe. Z tą żelatyna w płatkach to mnie zaskoczyłyscie nie widziałam jeszcze takiej. A przepis wypróbuję w sobotę na przyjazd gości. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może jeszcze zdąże.. właśnie zrobiłam super pyszny serniczek! Jutro się podziele przepisem :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. no to już jestem... teraz lece wcinać serniczek :) mniam

    OdpowiedzUsuń