czwartek, 13 czerwca 2019

Pora na smoothie

Pewnie drogie mamy zauważyłyście, że ostatnio nastąpiła moda na bycie FIT. Wszędzie wokoło tylko ćwiczenia jak nie z Chodakowską to z Qczajem (który przy okazji śmieszy mnie tak bardzo, że nie dałabym rady z nim ćwiczyć, bo ciągle pękałabym ze śmiechu). Renesans przeżywają także nasze ZDROWE posiłki- jesteśmy coraz bardziej  świadomi tego, co jemy, sprawdzamy składy produktów w supermarketach, mięso kupujemy u małych lokalnych rzeżników. Idealnie jest jeżeli mamy jajka od swoich kurek, a warzywa i owoce ze swojego ogródka. Ja sama ostatnio doszłam do wniosku, że pora coś zmienić w swoim życiu. Tygodniowe wczasy dały nieźle popalić mojemu żołądkowi. Wiadomo jak to jest! Wyjazd wiąże się z jedzeniem w restauracjach (w których zazwyczaj pysznie karmią, ale też posiłki są przynjamniej dla mnie za duże), zamawianiem jabłecznika na gorąco z gałką lodów waniliowych, gruszki w cieście czy pucharka lodowego. Wracając z urlopu wstąpiłam do sklepu kupiłam dużo różnych świeżych owoców i warzyw, a także  blender do smoothie.

Co to jest smothie???
To owocowy, warzywny lub owocowo-warzywny koktajl, który przy doborze odpowiednich składników pozwala zastąpić pełnowartościowy posiłek, a co lepsze, jeżeli jest w płynie, jest on lepiej przyswajalny przez organizm. Smoofie można pić wszędzie: na spacerze, jako drugi posiłek w pracy czy jako śniadanie. Ja najczęściej zabieram do pracy, a w niedzielne poranki robimy je do śniadania. Tylko od was zależy z czego go zrobicie i jak będzie pyszny. Można go zrobić zarówno ze świeżych warzyw i owoców jak i z tych mrożonych.

Zasada zrobienia pysznego smoofie jest bardzo prosta- wystarczy uzupełnić pojemnik na koktajl dowolnie wybranymi owocami i warzywami zalać wodą, sokiem i mlekiem i zblendować. Czasem do mieszanki dodaję łyżkę płatków owsianych, migdałów, orzechów, kakao, nasion chia - wszystko w zależności od tego co mam pod ręką i na co aktualnie mam ochotę. 

Poniżej trzy moje ulubione mieszanki:

Kiwi, banan, jabłko, płatki owsiane,woda. 


Banan, sok jabłkowy, ananas, migdały. 


 Nasiona chia, , banan, sok jabłkowy, gruszka. 


A wy, robicie smoofie? Lubicie? Jakie są wasze ulubione mixy? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Pozdrawiam serdecznie, 
Monika.







5 komentarzy:

  1. Uwielbiamy takie koktajle. Jak przychodzi sezon na truskawki często własnie z nich robię smoothie. Truskawki+kiwi+sok z pomarańczy i kostki lodu, lub truskawki+banany i sok z pomarańczy lub same truskawki miksuję z kostkami lodu:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czasem robię zielona pietruszka, cytryna i zielony ogórek/ zmiksować z kostkami lodu, zeby się dobrze rozdrobniło/ i dodac wodę- wymieszać :) ale to chyba raczej napój niż smoofie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię smoothie ale rzadko go przyrządzam przez pracę.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie raczej bez takich napojów ale widac ze skład pyszny....mój brat czesto robi banan, szpinak, chyba daktyle i cos jeszcze .... Nawet dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam smoothie :) Wbrew pozorom można je przygotować w błyskawicznym czasie z produktów, które można kupić w każdym sklepie. Do tego blender kuchenny sprawdzonej marki i działamy :)

    OdpowiedzUsuń