sobota, 17 kwietnia 2021

Mama czyta - "Pierwszy grzech kruka" Paweł Lukas

Ten eksperyment nie może skończyć się dobrze.
Młoda nauczycielka, Alicja Kowalska, zostaje zamordowana podczas balu szóstoklasistów. Policja szybko wyjaśnia sprawę, jednak jej echa powracają dwadzieścia lat później.
Dla Oliwera Kruka, byłego wychowanka ofiary, nadchodzi moment,
by zmierzyć się z prawdą o tamtych wydarzeniach. Pojawiają się nowe, szokujące fakty, wskazujące na to, że uwielbiana przez wszystkich nauczycielka prowadziła na swoich uczniach tajemnicze eksperymenty. Tymczasem kolejni świadkowie giną, a morderca umiejętnie zaciera ślady. Rozpoczyna się skomplikowana gra,
której reguły co chwila się zmieniają. Prawda może okazać się dużo bardziej niejednoznaczna, niż się wydaje…

Źródło <link>

Ostatnio dzięki współpracy Klubu Twórczych Mam i wydawnictwa Novae Res 
mam okazję czytać książki debiutujących pisarzy i co ciekawe,
 zaczyna mi się to coraz bardziej podobać. Troszkę inny styl 
i świeże spojrzenie działają naprawdę dobrze.

Choć z początku akcja troszkę za bardzo się wlecze jak dla mnie i zawiera może odrobinę za dużo przydługawych opisów (czego, jeśli pamiętacie nie znoszę 
w książkach!), to całość mogę przyznać, że mi się podobała. Fabuła trochę zaskakuje, a szczególnie tych, którzy spodziewali się krwawych rzezi i nieludzkich eksperymentów. Autor miał niezły pomysł na fabułę i dość dobrze go wykorzystał. Co prawda było trochę słabych momentów, ale musimy pamiętać,
 że jest to debiut, więc błędy siłą rzeczy się pojawiają. Wydaje mi się jednak,
 że z czasem będzie ich mniej i nie będzie się czego przyczepić. Generalnie książka jest niezła, więc myślę, że warto się nią zainteresować.

Bardzo dziękuję wydawnictwu Novae Res za kolejny udany debiut, 
który trafił w moje ręce. Książkę znajdziecie m.in. TU.
Gorąco polecam i pozdrawiam

1 komentarz:

  1. Dzieki ! Zapisuje bo mój brachol lubi taka tematykę wiec na prezent sie przyda :)

    OdpowiedzUsuń