wtorek, 11 czerwca 2024

Biblioteka dzieciaków- Yuval Noah Harari “Niepowstrzymani. Dlaczego świat nie jest sprawiedliwy “.



To druga książka z serii Niepowstrzymani. Pierwszej nie przeczytałam, ale i druga była naprawdę interesująca. I choć ja jestem dorosła, to ta książka otworzyła mi oczy na wiele spraw, które wydawały mi się w porządku i oczywiste. 

Jak rewolucja agrarna przyczyniła się do rozwoju ludzkości? Jak powstały nowoczesne społeczeństwa i co sprawiło , że rozwinęły się właśnie tak, a nie inaczej? Dlaczego na świecie jest tyle podziałów i niesprawiedliwości?  Czy w ogóle zastanawiamy się nad tym kiedykolwiek? Po prostu przyjmujemy porządek tego świata, takim jakim jest. Ta książka zmusza do myślenia. Jest przeznaczona dla dzieci, myślę, że już troszkę starszych tak od 10 lat i starszych. Pokazuje, że i my jesteśmy za wiele rzeczy odpowiedzialni. Mnie najbardziej poruszył przedstawiony tu los zwierząt, które po prostu straciły swoją wolność w służbie ludzi. Pracują dla nich, oddają im swoje produkty, a na końcu życie. Jednak przesłanie książki jest optymistyczne: dzięki wspólnym działaniom i uważnym obserwacjom możemy zmienić świat.

Polecam książkę nie tylko dzieciom i młodzieży. 

Książkę otrzymałam do recenzji od Wydawnictwa Literackiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz