poniedziałek, 18 maja 2020

Qullingowe lilaki- krok po kroku

Witajcie Kochani!

Mam dziś dla Was tutorial na quillingowe lilaki. Wpadłam na pomysł aby zrobić tutorial do naszego wyzwania
 "Romantyczne lilaki".
 Technika papieroplastyki ( quilling) nie jest taka trudna jak się może Wam wydawać. Quilling jest wymagająca techniką pod względem estetyki i staranności. Abyście byli zadowoleni z efektu, trzeba być cierpliwym do tej techniki.

Potrzebne rzeczy:
Igła do quillingu 
Paseczki do quillingu 1 milimetrowe
Klej typu magic 
Szpikulec lub szpilkę do nakładania kleju
  Pinceta 
Cierpliwość :)


Zaczynamy:

1. Przygotujcie sobie dokładnie 128 paseczków(i  kilka dodatkowych, gdyby któreś Wam nie wyszło) bo tyle będzie wam potrzebne do zrobienia jednej gałązki lilaka. Dokładnie wyjdzie Wam 32 kwiaty lilaka, będą mniejsze od 5 groszówki


Wszystkie paseczki musicie zwinąć w takie kółeczka i oczywiście końcówkę paseczków smarujemy klejem i sklejamy:

 Jak już zwiniecie wszystkie paseczki w kółeczka zabieramy się za kolejny etap.


(Info: jeżeli chcecie aby każde wasze kółeczko po ściągnięciu z igły było równe wystarczy, że weźmiecie igłę do quillingu i delikatnie rozwałkujecie kółeczko) 


(Info: zaproponowałam Wam szpikulec do nakładania kleju, ale pamiętajcie aby nie nakładać zbyt dużo kleju na szpikulec, ponieważ możecie ubrudzić sobie kółeczka, a to już nie będzie estetycznie wyglądało.
Możecie również użyć szpilki do nakładania kleju)

2.Potem zabieramy się za zrobienie z każdego takiego kółeczka łezki. Bierzecie kółeczko do ręki i ściskacie jeden koniec kółeczka a drugi przytrzymujecie, ale musicie robić to bardzo ostrożnie ponieważ jak ściśniecie za mocno to kółeczko się rozwali.
Z lewej strony zgniatamy formując naszą łezkę a z prawej strony przytrzymujemy.



(Lilianę poprosiłam do pomocy)

  Tak wygląda gotowa łezka :)

  (Info: używam paseczków 1 milimetrowych, ponieważ są najbardziej plastyczne i delikatne właśnie do tworzenia takich drobnych i subtelnych kwiatków jak lilaki. Oczywiście są inne dostępne rozmiary paseczków, ale właśnie z 1 mm lub 2 mm najbardziej subtelne wychodzą takie małe kwiaty )

3. Bierzemy się za sklejanie kwiatów, dzielimy sobie wszystkie łezki po 4 na każdego kwiatka, delikatnie smarujemy  klejem końcówki każdej łezki i przy pomocy pincety układamy równo płatki tak aby dzióbki płatków były do środka ułożone o tak:


Sklejamy nasze wszystkie łezki:


Ostatnim etapem zrobienia gałązki lilaka jest ułożenie sobie w taki sposób kwiatów, aby Wam pasował. Akurat ja delikatnie wygięłam moją gałązkę i przyozdobiłam nią tag. Możecie oczywiście w inny sposób wykorzystać tą gałązkę. Przed przyklejeniem dwóch lub 3 ostatnich rzędów kwiatków przyklejamy drucik i liście. Mamy gotową gałązkę. 


Mam ogromna nadzieję, że tutorial jest czytelny i zrozumieliście :). Jeżeli skorzystacie z mojego tutorialu, będzie mi niezmiernie miło jak wspomnicie mnie w komentarzu i mój tutorial.
Pozdrawiam i ściskam Sandii.

 

14 komentarzy:

  1. Świetny kurs i uroczy ten bez :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo Aniu dziękuję bardzo za miłe słowa <3.Bardzo się cieszę,że kurs się podoba <3 <3.

      Usuń
  2. Byłam ciekawa jak takie maleństwa powstają.
    Gałązka lilaka wyszła SUPER.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz już wiesz co i jak można siadać i robić <3 <3. Dziekuję bardzo :*.

      Usuń
  3. Wow!!! 1mm? Jak zaczelam czytać post miałam ochotę taki bez zrobic ale w trakcie sie przeraziłam...1mm paski?! Nie mam igły, chciałam jakos sama skręcać ale takich cienkich sie nie da.... Ale Twoja praca swietna i dzieki za post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze nie ma się czego bać naprawdę, trochę poćwiczyć i da się skręcić. Wbrew pozorom jak pisałam quilling nie jest trudną techniką, lecz to technika wymaga cierpliwosci. Takie paseczki jedynie na zamówienie są 😊, ale skręcić się da. Dla wprawy możesz sobie zakupić 5 mm paseczki do trenowania. Może za jakiś czas nagram filmik i pokaże że to takie trudne nie jest. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz 😊 pozdrawiam.

      Usuń
    2. Swietnie tworzysz wiec nie ma co dziękować bo ta sztuka wymaga sił i wprawy:) dzieki za zachętę, mysle ze kiedys spróbuje popracować z tymi paseczkami, moze jak dzieci podrosną ....:)

      Usuń
    3. Agata pamiętam jak moje dzieciaczki były małe :) bliźniaki miały 2 lata a Lili ledwo roczek :). Uczyłam się w każdej wolnej chwili jaką miałam :). Nawet udało mi zarazić quillingiem dzieci co sprawiło mi jeszcze większą frajdę :). Quilling uczy cierpliowśći, szczególnie u dzieci można wyćwiczyć motorykę małą i dużą :). Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. 1 mm płatki-prawdziwe maleństwa,praca śliczna:) Jednak trzeba mieć i paseczki takie, i przyrządy. Z samymi nożyczkami się nie da..zostaje podziwianie :) Jednak kiedyś spróbuję .Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak ja zaczynałam za nim zakupiłam sobie mój pierwszy zestaw do quillingu. Wycinałam paski z papieru do ksero i zwijałam w palcach :-). Potem jak przyszedł mój zestaw zaczęłam ćwiczyć :-). Zachęcam do spróbowania aaa i uzależnia :-) quilling 😍. Pozdrawiam ♥️

      Usuń
  5. Zawsze podziwiałam tych co umieją skręcać te paseczki. Te piękne kwiatki są super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dziękuję bardzo może spróbujesz swoich sił w quillingu, naprawdę nie jest tak trudny ♥️ szersze paseczki i można ćwiczyć ♥️. Bardzo dziękuję za miły komentarz i bardzo się cieszę, że się tutorial podoba ♥️♥️.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ♥️♥️. Mam nadzieję że tutorial czytelny i może komuś w przyszłości się przyda. Pozdrawiam♥️

      Usuń