poniedziałek, 22 marca 2021

Stroimy dom na Wielkanoc

  Kochani, do Świąt coraz bliżej, 
wiec pora na szykowanie świątecznych dekoracji.

Oto nasze inspirację, na dekorację wielkanocne.

 Co roku przygotowuję dekorację z trawką lub rzeżuchą.
Tym razem wysiałam rzeżuchę na podstawce plastikowe.
 Gdy już urosła, wycięłam kawałki waty i włożyłam do skorupek.

Do pudełka dodałam pisanki, do których zrobiłam po raz pierwszy szydełkowe ozdobne ubranka.
 Wydmuszki są barwione w łupinach cebuli.


Kilka lat temu wysadziłam rzeżuchę w pudełka od jajek.

 Jednak odradzam używania papierowych opakowań.
Zostawiłam specjalnie miejsce na kilka pisanek. 
Tu na zdjęciu są pisanki, które robiłam razem z synem.


Rzeżuchę lub trawkę można po prostu wysiać w mieseczce.
Na koniec dodać do ozdoby baranka, kurczaczka lub wstążkę.
Polecam potem rzeżuchę wykorzystać do kanapek, 
jest bardzo zdrowa :)

Bardzo fajnym pomysłem jest udekorowanie okna.
Z racji, że mamy okna bez firanek, 
przygotowałam ozdoby do kwiatków i na parapet.

Zajączek na patyku został zrobiony przez mojego syna. 
Wystarczy wyciąć kształt zająca z tektury,
 i potem przyklejać paseczki włóczki.
Na koniec dodać pomponik jako ogonek i wstążeczkę.

Kiedyś otrzymałam w prezencie tego cudnego 
zajączka zrobionego z papieru. Śliczne rękodzieło.

W tym roku zrobiłam pisankę jako ozdobę do kwiatków.
Wykorzystałam wstążeczki i ozdobne szydełkowe kwiatki.
 


Tak się prezentuję widok na nasze kwiaty i dekorację.


Tak kiedyś udekorowałam świątecznie naszą kuchnie.


Od tamtej pory nie dodaje do dekoracji kurczaków. 
Mój kot ciągle na nie poluje, w sekundę ginęły z koszyka.


Od jakiegoś czasu, jest już tradycją, że dekoruję gałązki bazi.
W tym roku tak wygląda dekoracja naszego stołu.
Stół dekoruję też kwiatami. Z tych cebulek urosną piękne szafirki.


Na tym zdjęciu jest jajeczko sznurkowe, robione na baloniku.
Owijamy sznurek nasiąknięty klejem, a po wyschnięciu, 
balonik przebijamy i forma pozostaje w kształcie dużego jajka.
Bardzo fajna ozdoba do wykonania razem z dziećmi.

Świeczki oraz figurki też mogą być fajną ozdobą. 
Moja rada, dużo kolorowych wstążeczek :)


Razem z dziećmi można zrobić pisanki w różnych technikach.
Tu prezentuję pisankę wykonaną przez córeczkę Diany,

Poza pisankami w technice decoupage
 można przygotować różne prace.

Oto kilka prac ZosiSadosi naszej projektantki.




Pisanka jest wykonana w technice decoupage.
Zające są wykonane w technice mix media.


Idealną ozdobą stołu może być też stroik z kwiatami.
Tu na zdjęciu jest przykład stroiku z żonkilami z foamiranu.

Inne dekorację wykonane przez Zosię.


Stroik z filiżanki z dodatkiem kwiatów, piórek i pisanek.

Zając w kwiatach jako stroik.

Drzewko z piórkami i pisankami.

Na koniec kilka inspiracji znalezione w internecie.

wianki wielkanocne





ozdoby wielkanocne na stół






Ma nadzieję, że udało nam się Was zainspirować 

do tworzenia pięknych dekoracji wielkanocnych.

Przesyłam Wam serdeczne pozdrowienia,

joasia & art.


3 komentarze:

  1. Fajne inspiracje zwłaszcza te z żywymi kwiatami:) ekstra pomysły! U nas dekoracje dopiero w wielka sobote beda wiec mamy jeszcze troche czasu na ich wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że mi przypomniałyście bo zapomniałam wysiać rzeżuchę :)
    Piękne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń