poniedziałek, 10 kwietnia 2023

W świątecznym nastroju - poezje.

 Witajcie! Wciąż trwamy w świątecznym nastroju Zmartwychwstania Pańskiego. W chwilach refleksji warto sięgnąć po trochę poezji. Dziś proponuję wiersze poety współczesnego Krzysztofa Cezarego Buszmana.Wesołego Alleluja!
 

"Wielkanocny list do Ciebie"
 
Warto dzisiaj w miejscu przystanąć
I przeczytać treść tego listu
Że znowu nadeszła Wielkanoc
Dla Ciebie zmartwychwstał znów Chrystus.
Powtórzę raz jeszcze - pamiętaj
A długa pamięci jest lista
Że dzisiaj nadeszły znów Święta
I Chrystus dla Ciebie zmartwychwstał!
 
"Modlitwa w podróży"

Wielka jest wielkość Pana
I święcie święta
A przed nami droga nieznana
Kręta.

A przed nami trud niestrudzony
Stosy ofiarne
I złowieszczo kraczą nam wrony
Czarne.

A nad nami ręka karcąca
Bezsilna wściekłość
Niepokornych zwyczajnie strąca
W piekło.

Wielka jest wielkość Pana
I święcie święta
A przed nami droga nieznana
Kręta.

Czas przystanął na świata poboczu
Niemocy lament
Bo wciąż ludzie nikną mu z oczu
Amen.

I już po nas cienie bez cienia
W historii pochodzie
Co palcem spisuje wspomnienia
Na wodzie.

Wielka jest wielkość Pana
I święta święcie
A przed nami droga nieznana

Cięcie. 

"Modlitwa modlącego się"

Modlę się Boże do Ciebie - bo modlę
Taką widać odczuwam potrzebę
Stąpając maluczkim twardo po ziemi
Tęsknię za niebem.

Modlę się Boże do Ciebie - bo modlę
O nic nie proszę, chęci mam szczere
Bo gdybym o coś Ciebie poprosił
To byłby interes.

Do Ciebie się modlę, Panie - mój Boże
Modlitwą łagodzę rozpaczy zarzewie
Beze mnie zaiste - istnieć nie możesz
A ja bez Ciebie.

Modlę się Boże do Ciebie - bo modlę
I myślę ja sobie przed tą podróżą
Że gdybyś istniał, a ja bym nie wierzył
Straciłbym dużo.

Modlę się Boże do Ciebie się modlę
Tym co powiem nie będę się chełpił
Gdyby nie było ludzi na ziemi
Kto by Cię wielbił?

Modlę się Boże do Ciebie - bo modlę
Wśród beznadziei co hula po świecie
I trwać mi daje wiara niezłomna
Że jesteś przecież.

"Przewodnik po chmurach"

Chciałem nauczyć Cię latać
Byś sens odnalazła w tłumie
Lecz Ty po wertepach świata
Nawet stąpać nie umiesz.

Ale się nie martw, nie trzeba
Choć smutek w sercu się lęgnie
Jeszcze dosięgniesz Ty nieba
Nim niebo Ciebie dosięgnie

Bo dam Ci
Przewodnik po chmurach
Ze wszystkich
Dokładny - najbardziej
I jeśli kiedyś zapragniesz
To w chmurach
Z pewnością
Mnie znajdziesz.

Dziś wracać na Ziemię mi nie każ
Choć ziemia z błękitów mnie woła
Bo tego nie zmienisz w człowieka
Kto raz się przemienił w anioła.

I słuchaj, dopóki żyjesz
Co mądrość pod nosem mruczy...
Że czasem do lotu się wzbijesz
Zanim się stąpać nauczysz.

 Jeśli spodobała się Wam poezja Krzysztofa Cezarego Buszmana to zerknijcie po więcej tutaj klik Polecam też wiersze tego poety w wersji śpiewanej!

Pozdrawiam świątecznie! 

1 komentarz:

  1. Niektóre wiersze znam z dzieciństwa, babcia je recytowała gotując.

    OdpowiedzUsuń