piątek, 7 lipca 2017

Domowy Zielnik - LIPA

Witajcie...
Skoro mamy lipiec dziś słów kilka o LIPIE :)
Kusi swoim słodkim miodowo-waniliowym zapachem...przy jej kwiatach rój brzęczących owadów zbierających słodki nektar...
Nic dziwnego..."nie ma lipy" z LIPĄ...czas na spacer do najbliższego lipowego drzewa.

cudowna akwarela naszej uzdolnionej karto_flanej 

Lipa
 to zioło, którego właściwości lecznicze wynikają ze składu. Kwiatostan lipy zawiera wiele prozdrowotnych substancji, przede wszystkim flawonoidy, fitosterole, śluzy i garbniki, a także kwasy organiczne, sole mineralne, witaminę C i PP. Dzięki temu lipa ma właściwości moczopędne, działa lekko rozkurczowo, pobudzając wydzielanie soków żołądkowych i zwiększając przepływ żółci do dwunastnicy. Jednak najczęściej wykorzystywana jest jako domowe lekarstwo na przeziębienie. <więcej informacji o właściwościach lipy TU KLIK i TU KLIK>

W domu najczęściej przygotowuję dla nas herbatkę z lipy, zaparzając łyżeczkę ziela...najczęściej pijemy ją z dodatkiem soku z malin. Jest naprawdę smaczna. 

Znalazłam też kilka przepisów z wykorzystaniem lipy, mnie zainteresowała lipa w roli kaparów :) z pewnością wypróbuję:


Z ciekawostek i nawiązań lipowych:

W mojej ulubionej sadze (Saga o Ludziach Lody, Margit Sandemo)  Aleja Lipowa miała istotną rolę w fabule. Kojarzcie? 

A Wy korzystacie z dobrodziejstw natury? 
Pijacie ziołowe napary?

Pozdrawiamy Was ciepło:
karto_flana i tynka

4 komentarze:

  1. Ela, Ty rzuć wszystko i obrazy maluj! Przecudna ta lipowa impresja!
    A herbatkę z lipy oczywiście pijemy w razie przeziębienia, no i miód lipowy już zamówiłam!

    OdpowiedzUsuń
  2. herbatke popijam i w miod rowniez zaopatruje sie u mojego taty, nalewki nie probowalam , a i kapary lipowe sa dla mnie obce. zaciekawilas mnie tym , a jako ,ze kapary lubie bede musiala i ja sprobowac zrobic takie lipowe :).
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejne wspaniałe informacje <3 Moje podworkowe kolonie ;) dokładnie najwięcej prosi o magiczną herbatkę, która zawiera właśnie lipe :) przygotowuje pociechom różne kompozycje ziołowe owocowe nie mówiąc o składnikach i wybierają - wygrywa lipa,mięta,limonka z cytryną :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy wpis. Z lipy to tylko herbatka i miód 😃

    OdpowiedzUsuń