wtorek, 9 kwietnia 2019

Krok po kroku - etui na sztućce

Przedwielkanocnie pokażę Wam jak stworzyć proste etui na świąteczny stół. Czas wykonania nie jest długi, zatem może znajdziecie czas aby i sobie zrobić tego typu ozdobę, która tak na prawdę może służyć również w ciągu roku.

Potrzebne będą:
- gruby materiał ( ja użyłam gruby bieżnik) o szer 39-40cm i długości w zależności ile sztuk chce się wykonać (po 11 cm na każde etui plus drobny zapas na wyrównywanie nierówności
- 3 koronki ozdobne o długości takiej samej jak materiał
- nożyczki
- maszyna do szycia lub igła i nici.

Na poniższym zdjęciu widać, że etui będzie pasowało na różne rodzaje sztućców dłuższych i krótszych
Robimy sobie poglądowe przymierzanko koronek, tak:
lub tak:
Zakładka przednia ma mieć ok 13cm.
Wykorzystałam stary bieżnik dlatego widać na górrze przyszłego etui zakład. Normalnie można zostawić materiał bez zakładek i ewentualnie go obrębić maszyną bądź ręcznie. 
Przyczepiamy koronki na całej długości szpilkami: górna (u mnie biała) górną krawędzią styka się z krawędzią materiału, przednia (u mnie zielona) górną krawędź ma równo z materiałem z przodu, a dolna (u mnie granatowo-szara) dolną.
Przyszywamy ręcznie lub przy pomocy maszyny koronki do materiału. Każda z nich musi być przyszyta jak najbliżej krawędzi, aby się później niepotrzebnie nie podwijała.
Z materiału z przyszytymi koronkami odcinamy skrawki o szerokości 11 cm, przy czym za każdym razem lepiej sprawdzić, czy przypadkiem materiał się zbytnio nie skrzywił. W razie czego, przycinamy nierówności.
Na koniec zszywamy materiał na bokach. Mając strzępiący się nieco materiał i zwykłą maszynę do szycia, obrobiłam boki etui gęstszym ściegiem zygzakowym. Zszyć można również ręcznie.
Dla ozdoby można dokleić do etui jakiś świąteczny motyw, obwiązać sznurkiem i dołożyć żywą gałązkę. Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej.



Pozdrawiam,
Katrin


4 komentarze:

  1. Świetny kursik, szkoda, że nie mam maszyny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie :) Dziękuję bardzo za kurs :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi sie podoba, chyba sie skuszę :):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieważne, że nie ma maszyny. Można to zszyć ręcznie. To nie jest żadne ubranie więc luźniejszy prosty ścieg też wystarczy.

    OdpowiedzUsuń