piątek, 6 marca 2020

Mama czyta- Elle Keneddy "Ryzyko"



„Posłuchajcie. Ale świetnie się bawiłam pisząc tę książkę!” Tak Elle Kennedy rozpoczyna swoja notę końcową od autorki. Miło czyta się te słowa, tym bardziej, iż według mnie, radość autorki podczas pisania przeniosła się na napisane słowa i ja jako czytelniczka odczułam także bardzo dużo radości podczas czytania.

Akcja rozgrywa się wśród studentów collegów w Ameryce. Jake Connely jest najlepszym zawodnikiem drużyny hokejowej Harvardu. Właśnie ma odbyć się decydujący mecz o awans do wyższego poziomu z drużyną Briar. Brenna Jansen jest córką trenera drużyny Briar. Nie powinna „zadawać się” z zawodnikami drużyny przeciwnika, a jednak to od Jake’a będzie potrzebowała pomocy. Maja bowiem odgrywać parę, co miałoby pomóc Brennie w uzyskaniu stażu w popularnym sportowym kanale telewizyjnym. Jake’owi podoba się Brenna, zatem za każda fałszywą randkę żąda prawdziwej…

Autorce świetnie udało się pokazać rozwój wydarzeń i początkową niechęć obojga, etap wzajemnej fascynacji, polubienia się, akceptacji aż do prawdziwej miłości. Para głównych bohaterów jest wiarygodna i bardzo sympatyczna. Na uwagę zasługuje cała galeria postaci drugoplanowych zarysowanych wyraziście i ciekawie. Pojawiają się też sytuacje komiczne- świetna jest zwłaszcza para: Holis-Rupi. Jednak autorka potrafi również zagłębić się w sytuacje poważne, problemowe. Książka jest po prostu pełna życia.

Świetna lektura.
Dziękuję za umożliwienie przeczytania wydawnictwu Zysk i s-ka.


PS: Zapraszam też do mojego czytelniczego bloga: https://czytanie.home.blog

karto_flana

2 komentarze:

  1. Nie znam ksiażki ale kojarzy mi sie jakiś film o podobnej tematyce jak opis książki. Pozdrawiam. A ksiązke sobie zapisuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że warto sięgnąć po tę książkę. Przynajmniej tak sugeruje Twoja recenzja. Tytuł zapisuje :)

    OdpowiedzUsuń