sobota, 14 marca 2020

Mama czyta- Paola Calvetti "Elzbieta II Portret Królowej"

Pierwszy raz miałam okazję przeczytać biografię i to na dodatek jeszcze osoby żyjącej i nadal bardzo ważnej we współczesnym świecie. Szczególnie do  przeczytania skusił mnie fakt porzucenia przez Harrego i jego żonę tytułów królewskich. Niestety książka nie sięga aż tak aktualnych wydarzeń. 
Po przeczytaniu jej w zasadzie odniosłam wrażenie, że książka opisuje tylko to, co dobre dla naszych oczu. Książka to również śmieszne fragmenty z życia władczyni. Jest też wątek o tragicznie zmarłej Dianie. Ciekawe jest zamieszczenie w niej wielu autentycznych fotografii, dzięki którym fotografowie z pewnością się wylansowali. Mnie bardziej podobały się właśnie fotografie aniżeli suche fakty z życia Królowej.


Taki portret królowej to jednak nie mój typ. Zdecydowanie spodziewałam się czegoś lżejszego, bo to czytało mi się długo i trudno. 
Za książkę dziękuję wydawnictwo Zysk i S-ka. 

Pozdrawiam, Monika.

1 komentarz:

  1. Dodałam ją na półkę w Legimi. Ciekawe, jakie będą moje wrażenia :) Film o Elżbiecie II z Helen Mirren bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń