środa, 6 kwietnia 2022

Tutorial gościnnie Etoile- Wielkanocna kartka

 Witajcie!

W ramach świętowania jubileuszu 10 lecia bloga, które już całkiem niedługo będziemy zapraszać nasze byłe projektantki do prezentowania swojej twórczości. Miło je sobie przypomnieć :)

Miło nam powitać ponownie, gościnnie naszą byłą projektantkę Etoile, która zaprezentuje Wam kurs na wykonanie wielkanocnej kartki z papierami od jednego z naszych sponsorów Itd. Collection.


Do przygotowania kartki potrzebujemy :
- białej kartki z papieru wizytowego ( u mnie a4)
- beżowej kartki z papieru wizytowego (rozmiar a4)
- papieru tłoczonego od ITD Collection
- tusz, nożyk nożyczki, kostki dystansowe lub resztki beermaty,
- wstążka i kwiat w kontrastowym kolorze,
- chrobotek, piórka, sizal, gaza, 
- szablon jajek


Kartkę białą z papieru wizytowego składamy na pół i przecinamy wzdłuż krótszego boku, dzięki czemu powstają na dwie bazy o podanych na zdjęciu wymiarach.


Z kolorowego papieru wycinamy fragment o dokładnie tych samych wymiarach. Brzegi strzępimy nożyczkami lub nożykiem trzymając go pod kątem prostym ( w przeciwnym wypadku pojawi się zadarcie takie jak u mnie widać), następnie je tuszujemy. 


Z papieru tłoczonego od Sponsora, w moim przypadku zdecydowałam się na ten delikatniejszy wzór wycinamy mniejszy o 6 mm fragment ( w sumie to od nas zależy na jak dużą obwódkę poprzedniej warstwy się zdecydujemy). Brzegi strzępimy i tuszujemy. 


W czeluściach swoich przydasi posiadałam już szablony jajek o odpowiedniej wielkości jednak w kolorystyce, która przez lata do niczego mi nie pasowała. Dlatego też podkleiłam je kolejnym papierem od ITD tym razem zdecydowałam się na złote, delikatne serduszka, drugie powstało z beżowego papieru wizytowego. Nie muszę już chyba pisać, że brzegi postrzępiłam i potuszowałam, dzięki temu ukryłam wszystkie niedoskonałości powstałe przy ręcznym wycinaniu. Jajka nakleiłam przy pomocy taśmy dwustronnej, na płasko.


Całość tj jajka i drugą warstwę papieru przewiązałam gniecioną wstążką w kolorze, który będzie odbijał od beżu, zdecydowałam się na fiolet.


To co powstało podkleiłam kosteczkami, możecie do tego celu użyć resztki z tekturek, beermaty lub grubszego kartonu.


Nakleiłam na bazę starając zachować równe odstępy. Całość wykończyłam piórkami, chrobotkiem (możecie do tego celu użyć gazy - nawet pofarbowanej, lub sizalu), dokleiłam pasujący kwiatek (możecie stworzyć kompozycję przy użyciu kilku małych kwiatuszków i liści) Tak się prezentuje gotowa kartka. Prawda, że jej wykonanie było niezwykle proste?


Dziękujemy serdecznie za ciekawy i przystępny kursik i zapraszamy już jutro na kolejny kurs od Etoile.

3 komentarze: