niedziela, 18 października 2020

Mama czyta - "TATOwanie" Krystian Hanke

 Dziś w ramach cyklu "Mam czyta" chciałabym zaproponować Wam dość nietypową pozycję, gdyż wydawałoby się, że jest ona skierowana głównie do Tatusiów - to "TATOwanie" Krystiana Hanke.


Być może znacie autora gdyż jest on autorem popularnej audycji "Projekt Tata" w radiowej "Trójce". 

Książka to rodzaj pamiętnika, w którym autor dzieli się swoimi doświadczeniami w byciu świadomym i odpowiedzialnym Tatą, który chce być obecny w życiu dzieci. Autor pokazuje, że tacierzyństwo jest pełne radości, ale też pewnych dylematów i pytań, które dla nas kobiet są czasem zupełnie niezrozumiałe (bo przecież znamy na nie odpowiedzi ;) ) Piszę to oczywiście z przymrużeniem oka gdyż jeśli chodzi o wychowanie dzieci, relacje w rodzinie, w szczególności gdy na świat przychodzi pierwsze dziecko wszyscy muszą zmierzyć się z zupełnie nową rzeczywistością.

Przechodzimy więc przez kolejne miesiące roku, rozpoczynając od czerwca i dowiadujemy się np. jak wygląda z perspektyw Taty zdrowe odżywianie, pierwsze dni w przedszkolu czy jak depresyjny potrafi być styczeń.

Czytanie dodatkowo umilają wstawki z dziecięcych dialogów z dorosłymi (prawdziwie rozmowy Tośka - syna autora z bliskimi osobami). 

Książkę przeczytałam z wielką przyjemnością, śmiejąc się momentami na głos, wspominając jak to było gdy moje dzieci były młodsze.  Dla mnie była ona przewodnikiem po byciu ojcem, żałuję, że nie mogłam podobnej pozycji kilkanaście lat temu, gdy moje dzieci były małe lub gdy miały się dopiero urodzić. Może lepiej rozumiałabym mojego męża? Może mogłabym wczuć się w jego rolę i rozpoznać emocje, które mu towarzyszyły gdy świat stanął do góry nogami ;) ?

Serdecznie polecam Wam tę książkę, w szczególności gdy macie małe dzieci lub dopiero na nie czekacie :) Myślę, że to świetna pozycja zarówno dla Mam i jak Tatusiów.

Dziękuję Wydawnictwu Literackiemu za możliwość jej przeczytania :)) 



A gdybyście chciały posłuchać audycji "Projekt Tata" to pod tym linkiem znajdziecie wszystkie odcinki. Niestety obecnie audycja nie jest nagrywania i być może zostanie przeniesiona do innej rozgłośni. 

Serdecznie Was pozdrawiam 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz