poniedziałek, 5 listopada 2018

Tutorialowy szał bożonarodzeniowy- choinka z szyszek

Witajcie!
Dziś chciałybyśmy zaprosić was do nowego bożonarodzeniowego wyzwania specjalnego. Mamy nadzieję, że przypadnie wam do gustu. Boże Narodzenie już całkiem niedługo, dlatego przygotowałyśmy dla was garść świątecznych tutoriali. Oto zasady zabawy:

1. Dwa razy w tygodniu przedstawimy wam bożonarodzeniowe tutoriale (w poniedziałek i w czwartek).
2. Zabawa zaczyna się 5 tego listopada. Nasze tutoriale pokażemy do 13 grudnia.
3. Aby wziąć udział w zabawie wystarczy wykonać jedną z naszych propozycji na podst. przedstawionego tutorialu. Praca powinna być nowa, nieopublikowana przed dniem ukazania się naszego tutorialu. Wasze prace zgłaszacie w żabkach pod danym postem do 5 stycznia 2019 r.
4. Na początku stycznia przyznamy nagrodę.\

A oto linki do wszystkich tutoriali:




A teraz zapraszamy już na pierwszy tutorial- Choinkę z szyszek, który przygotowała dla was Mama Mai.

Do zrobienia takiej efektownej choinki będziemy potrzebować styropianowy stożek, klej na gorąco, farbę w sprayu, szyszki, dowolne ozdoby.



Poniżej przedstawiam Wam zdjęcia choinek, które zrobiłam już jakiś czas temu, ale mam nadzieję, że będą one dla was inspiracją. 

Pierwszym etapem będzie przyklejanie szyszek do styropianu. od dołu do góry. Musicie bardzo uważać, ponieważ szyszki trzeba trochę przytrzymać, żeby złapały, a rozpuszczony klej jest bardzo niebezpieczny. Nie należy także zrażać się dziwnym zapachem- rozpuszczony klej topi styropian co powoduje nieprzyjemny zapach.



Choinka wygląda najładniej kiedy wybieramy szyszki w kolejności na dole największe, aż do najmniejszych na czubku.

Następnie malujemy choinkę na dowolny kolor. Ja najczęściej maluję je na złoto albo srebrno, ponieważ to są moje ulubione bożonarodzeniowe kolory.  Robię to też na podwórku, ponieważ farba w sprayu lubi się rozpryskiwać, a na podwórku nie muszę tego sprzątać.

Moja choinka będzie na patyku, dlatego musiałam wybrać odpowiedni pojemnik, w którym ją umieściłam. Zdecydowałam się na srebrne małe wiadereczko, do którego włożyłam suchą gąbkę florystyczną. Następnie choinkę nadziałam na patyk i umieściłam we wiaderku. 

 Spód choinki z tej perspektywy nie wygląda zbyt atrakcyjnie, dlatego poprzyklejałam do niego kawałki juty. 
Przygotowałam też świąteczną ozdobę, którą umieściłam na wiaderku. Najpierw zakryłam gąbkę florystyczną sztucznymi zielonymi gałązkami, a potem stworzyłam na igliwiu kompozycję z drewnianych sanek, malutkiego prezentu i bombek. 


Ostatnim  etapem jest  ozdobienie naszego drzewka świątecznego  w dowolny sposób. Można wykorzystać malutkie bombeczki, koraliki, kokardki, kryształki, kwiatki cokolwiek, na co tylko macie ochotę.

Finalnie moja choinka wygląda tak i bardzo mi się podoba. Już nie mogę doczekać się kiedy zrobię kolejne. 


Pochwalcie się w komentarzach jak wyszły wasze choinki.

Dla biorących udział w naszej zabawie - banerek:




Pozdrawiam serdecznie,
Monika

15 komentarzy:

  1. Świetne te choinki, bardzo mi się podobają :) W zeszłym roku zrobiłam jedną, ale zamiast styropianu zrobiłam stożek z kartonu ;) Ale kusi mnie wersja z długim pniem, a tam karton raczej już nie przejdzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze by przeszedl gdybyś w czubku umocowala dociety kawalek gąbki florystycznej, albo plastelinę, mozna tez spróbować zalac pień w czubku klejem na gorąco.

      Usuń
    2. Nigdy nie robiłam choinki z szyszek na kartonie. Wydaje mi się że konstrukcja szyszkowa jest dosyć ciężka dlatego nie jestem pewna czy karton to wszystko udźwignie? Polecam stożki że styropianu. Na chwilę obecną można je kupić w różnych rozmiarach nawet w supermarketach przy ozdobach świątecznych

      Usuń
    3. Jasne, że można bez problemu kupić stożek, jednak lubię korzystać z rzeczy, które mam w domu :) Do wykonania choinki bez pnia, karton sprawdził się bez problemu. Będę kombinować :)

      Usuń
  2. Super tutorial, też już kiedyś robiłam takie choinki ale chętnie ponownie zabiorę się za takie robótki. Już się nie mogę doczekać kolejnych tutoriali. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. No swietny tutorial, dzieki !

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zabawa :)) Choinka piękna, ale poczekam na inne propozycje :) Kiedyś robiłam kilka choinek ze szyszek i zawsze wychodziły mi krzywo :)))) więc póki co będę podziwiała je u Was :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie dekoracje. Świetnie się składa bo kupiłam w ubiegłym tyg stożek tylko po szyszki trzeba iść. Najlepsze byłyby z modrzewia ale u nas ich brak:-( Podoba mi się taka choineczka na patyku. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytacie mi w myślach, ja już szyszki przygotowałam, klej kupiłam i ozdóbki, miałam zamiar w tym roku po raz pierwszy spróbować swoich sił z taką choinką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie też szyszki były, ale młody mi je zarekwirowal, więc muszę nabierać nowych bo też mam ochotę na taką choinkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm, czemu mnie tak wyrzuciło na osobnę listę XD, za dużo zgłoszeń chyba xD haha i jestem na czarnej liście xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam wrzucić dwie żabki, bo jedna może być tylko przez miesiąc, ale to żadna czarna lista hihi :P

      Usuń