czwartek, 2 marca 2023

Pierogowy zawrót głowy...

Pierogi zajmują szczególne miejsce nie tylko na stołach, ale także w polskiej kulturze. Nie ma takiej osoby, która nie słyszałaby o pierogach. To nasza duma narodowa. Turyści z całego świata przybywają do Polski, by skosztować pierogów. Trudno się dziwić, bo danie jest po prostu pyszne.
U tynki dzieciaki najchętniej pałaszują pierogi ruskie...pomocnicy przy ich robieniu zawsze się znajdą...syn wyjada farsz, najstarsza córka wycina i lepi przeróżne rzeczy z pierogowego ciasta...a najmłodsza przy pierogach wykazuje poważne podejście do pomocy ;) szczególnie aktywna jest przy degustacji ;)





A tu taki udany eksperyment, pierogi z nadzieniem z gęstego sosu bolognese z tartym serem mozzarella. Mniam!



ZosiaSadosia uczyła syna lepić pierogi- Krzyś dzielnie sprostał zadaniu

Pierogi ze szpinakiem i fetą

Tu pierogi z farszem "na winie"(co się nawinie to, to to będzie)- farsz mięsno- warzywno- serowym (po ugotowaniu obsmażony na maśle) PYCHA!

A tu Krzyś dzielnie sam robiła farsz na pierogi ruskie i je sklejał- niesteny zjadł zanim zrobiłam zdjęcie :)

Pochwalcie się, jakie pierogi królują w Wszych domach...


Pozdrawiam 
ZosiaSadosia

6 komentarzy:

  1. Pierogi, moja babcia robiła! Są przepyszne takie domowe, ja niestety nie mam czasu, bo to się długo robi dla takiej ilości głodomorów, a dwa nie mam gdzie, ani stolnicy, stół dla mojego partnera to świętość, nie może być zniszczony, może kiedyś jak będę babunią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczny temat. Nie mogę się nadziwić jak Jadzia urosła i jaka to z niej już jest pomocnica. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, chociaż ja to uwielbiam pierogi na słodko, z serem i z owocami, mogą być też z mięsem czy kapusta ale ruskie niestety nie.... ale dzieci je lubią wiec nie zabraniam haha 😉😘😉 nawet dzisiaj u nas pierogi że słodkim serkiem były na obiad, dziewczynki pomagały, chłopcy też pomagają więc fajnie jak tak wspólnie działamy 😀😃🙂 ale zaciekawiły mnie te pierogi z sosem bolonese.... może spróbujemy... 😀😃🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham pierogi! Aż mi ślinka pociekła na widok takich smakowitych pierożków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj oglądałam ten wpis, narobiłyście mi smaka tymi zdjęciami <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uwielbiam pierogi i robić i jeść 😀
    Domowe są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń