sobota, 7 października 2017

Mama czyta - Jojo Moyes "Razem będzie lepiej"

Drogie czytelniczki! 
To już ostatnia powieść (póki co) Jojo Moyes, którą mam w swojej biblioteczce. Do zakupu zachęciła mnie biedronkowa cena 9,90 zł za książkę. Kupiłam też parę innych egzemplarzy, ale póki co czekają grzecznie na półce. 
"Razem będzie lepiej" to opowieść o kobiecie, która boryka się z problemami samotnego macierzyństwa. Jess próbuje pogodzić opiekę nad córką, synem swojego męża,  psem a pracą w restauracji i jako sprzątaczka. Boryka się z ciągłymi problemami finansowymi, ponieważ mąż nie płaci alimentów. Robi zakupy w najtańszych sklepach, chodzi w jednych dżinsach cały rok, a na nogach nosi japonki licząc na to, że przywoła nimi cieplejsze dni. Kiedy okazuje się, że jej mała córeczka jest geniuszem matematycznym i ma szansę zdobyć stypendium i dostać się do elitarnej szkoły Jess decyduje się odpalić stary samochód męża i zawieźć dziewczynkę na egzaminy. Niestety jak to zwykle bywa prowadzenie samochodu po długiej przerwie nie jest takie proste jak się wydaje. Jess zostaje zatrzymana przez policję. Przypadkowo zatrzymuje się koło radiowozu samochód, który prowadzi mężczyzna u którego Jess sprząta i postanawia pomóc. Nie wie, co bierze sobie na barki. Mała dziewczynka z chorobą lokomocyjną, nastolatek z problemami i pies puszczający śmierdzące bąki. 
Książka bardzo mi się podobała. Autorka doskonale zderzyła ze sobą świat biedaków, którzy ciągle muszą walczyć z przeciwnościami losów i bogaczy. Książka daje pozytywnego kopa w dupę. Pokazuje, że razem będzie lepiej i lepiej zmierza się z przeciwnościami losu. Szczególnie proponuję ją przeczytać ludziom, którym ostatnio nic nie wychodzi. Dzięki tej powieści stwierdzicie, że wcale nie macie tak źle i że warto wierzyć w innych ludzi. 


Pozdrawiam,


4 komentarze:

  1. kopa w dupę powiadasz? - przygotuj mi na listopad, może w końcu skończe marudzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie ta pozycja. Ja najpierw muszę się zabrać za te pozycje co ostatnio dopadłam u siebie na poczcie po 9.90 i aż 4 pozycje kupiłam. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowida sie ciekawie, checia bym ją przeczytala.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytalam i rowniez mi sie podobala :)) Ale i bardziej spodobala mi sie ksiazka tej autorki pt : Kobieta ,ktora kochales. Niesamowita rowniez :) Pozdrawiam Cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń