sobota, 28 października 2017

Trupów hurtowo trzech czyli Mama czyta :)

Dzisiaj chciałabym Wam polecić zbiór opowiadań kryminalnych "Trupów hurtowo trzech". 


Książka została wydana przez Media Rodzina, a ja kupiłam ją na Poznańskim Festiwalu Kryminału Granda. Nazwiska na okładce mówią same za siebie, to najlepsi z najlepszych jeśli chodzi o polską powieść kryminalną.

Cóż, opowiadania mają to do siebie, że są krótkie i różnie z nimi bywa są mniej lub bardziej treściwe. Tak naprawdę średnio lubię tego typu zbiory. Do zakupu przekonał mnie cel charytatywny - najlepsi polscy "kryminaliści" oddali swoje pióra w szczytnym celu, kupując książkę wspomagamy budowę domu dla dorosłych osób z autyzmem. 

Sięgając po ten zbiór nie wiedziałam czego się spodziewać, niektóre nazwiska znam bo czytałam i lubię, inne znam ale jeszcze nie udało mi się sięgnąć po ich powieści. 


I ... muszę przyznać, że nie zawiodłam się. 
Akcja każdego z opowiadań rozgrywa się w Poznaniu lub w okolicy, co dla Wielkopolan stanowi dodatkową wartość. 
Spotykamy po raz kolejny dobrze znanych bohaterów, np. Natalie Olgi Rudnickiej i komisarza Maciejewskiego Marcina Wrońskiego, mamy do czynienia z koszmarną zbrodnią ale i z zabawnym spiskiem. Przenosimy się w czasie do lat międzywojennych aby za moment znaleźć się na typowym targowisku lub w wiejskiej chatce naszych czasów.
Ta zmiana klimatu mi akurat bardzo się podobała i z czystym sumieniem polecam :) Niektóre z opowiadań (niech pozostanie moją tajemnicą które) uważam za majstersztyk.

Wsparcie charytatywnej akcji niech będzie dodatkową zachętą :))



1 komentarz: